Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '16

 
Kategori
Sağlık
 

Beyaz Melekler

Beyaz Melekler
 

ONLAR SAĞLIĞIN BEYAZ MELEKLERİ


Attığı her adım cennet kokan annemle, Acillerde koşarken onca derdin ardı sıra gelmesinin yanında kalbi güzel meleklerini de yolladı Rabbim. Bir an Annemin koluna girip röntgen çektirmeye giderken sağıma döndüm, bir çift güzel göz ve ruhunun güzelliği tebbessümüne yansımış yıllardır görmediğim arkadaşım rehber olurcasına karşıma çıkıverdi, Filiz Bozat'ın dilinden dökülen o kelimeler ise beni nedensizce sevince boğdu acımı sararcasına “Hiç değişmemişsin.” Sonrasında ilkokul arkadaşım Filiz Ağa Dokumacı, Annemi ziyaret ettiğinde annelerin evlatlarını nasıl ayırmadan sevdiklerini gördüm.
 
Sanki kırk yıl sonra evladına kavuşmuş gibi “Filiz geldi, Filiz geldi” deyişine bakarsanız, bir anneyi bir ziyaret bu kadar sevindirebilirdi.
 
Değerli Hocam Dr. Mustafa Kıvrak alanında üstad olduğunu gösterir bir halde mütevazı
tavrıyla ve sevecen yaklaşımıyla beni karşısına aldığında, bir insanın zirveye sevgiyle
tırmandığında enerjisini o sevgiye layık görenlerden aldığını gösterdi. Ben bir evlat olma
sevdasıyla “Sayın doktorum, annem için ne gerekiyorsa yapın, ben hazır askerim, gerekirse kanımın son damlasına kadar kullanın.” Dediğimde bana o güzel tebessümüyle can verip, artık teknolojinin ilerlemesinin yanında Türk Hekimlerinin birbirinden güzel yaşamlara imza attığını ve üzülmekle vakit kaybetmemem gerektiğini anlamamı sağlayarak gönderdi.
 
Uzun uzadıya anlatmayacağım elbet, benim anlattığım size hikaye gelir, sizin acınızı ancak siz ve aynı süreci yaşayan bilir. Zona denilen illet ikinci sınavımızdı, az ağlamadık annemle sabahlara dek ağrılar içinde. Değerli doktorum Ümit Yaşar Şahin, Alanında uzman ve bir o kadar insancıldı. Allah İkisinden de razı olsun.
 
Annemin yanında refakatçi kalacak kimsesi yoktu, ben ekmek davasında bir evlattım. Gördüm ki o zor zamanlarımda bana bir telefonun yeter ben kalırım diyenler vardı. Dost kötü günde lazımdı.
 
Akşamları refakat ederken sabahları iş telaşında olacaktım. İlk akşam tam adımımı attım
Annemin yattığı Genel Cerrahi Servisine, bir de ne göreyim: Tebessümü ay parçası, neşesi her hastaya şifa Nesrin Baytaroğlu ablam geçti yanımdan ve dedim ki böylesine güzel bir enerjisi olan, insanlara seslenirken bile sevgisini katık eden bir insanın bu güzel yaklaşımıyla kim şifa bulmaz?
 
Hatice Kaya ablam; anneme şifa arama mücadelesinde olan bir evladın çırpınışlarını anlayıp sakin bir ruhla beni dinlemesi, adeta telaş içinde olan beni ve devinim içinde olan deryalarımı dinginleştirip; sakin, kendinden emin, ne istediğini bilen cümlelerle gidildiğinde ulaşılamayacak sonucun olmadığını gösterdi. Nur Yeniköşker ablama ne demeli, kalbi güzel bir beyaz melek olarak hastaların ruhuna şiir gibi şifa olan bir insandı, “Ben kendim şiirin zaten” diyordu haklı olarak ve ne mutlu ki böylesine güzel bir ekibin insanlara şifa arayışlarında yardımcı olması, Denizli Devlet Hastanesi'nin kalite ve hizmet anlayışında ne derecede üstün bir seviyede olduğunun göstergesiydi. Bunda kalbi insanlık için atan değerli yönetici Gökhan Saçkan Hocam'ın başarılı yaklaşımı ve verdiği emeği asla göz ardı edilmemesi gerekmekteydi. Allah razı olsun.
 
Zehra Tekin ablamın bir beyaz melek olarak pozitif yaklaşımı,hastaları kucaklaması, onlara moral verirken diğer hemşireler gibi işini önemsiyerek en güzel şekliyle yapmasının yanında, aklımda kalan tarafı şiirlerimi bir güzel yerden yere çalıp, bir yazarı kendine getirircesine silkelemesi ayrı güzeldi. Gördüm ki bir Bakican'ın; Orhan Veli, Atilla İlhan, Nazım Hikmet ve Necip Fazıl olması için daha çok şiir yazması gerekecekti. Zehra Ablam adeta o güzel sözleriyle bana “Titre, çok çalış ve Kendine dön, ayrıca sev”diyordu. Ona göre bir kız arkadaşım olup onamyazmalıydım hissederek ve bana sorsanız ben aşkın o puanlı elbisesini bir bedene giydiremediğim için yalnızdım. Ben sadece yazdım.
 
Fatmalar vardı birde canla başla çalışan, “serumum bitti” diye haykıranlara Hızır gibi yetişip, o zalim ağrılara meydan okuyan, Köksal ve Sezgin gibi o hastadan başka hastaya
koşan, koşmasının temeli insanların mutlu olması yatan bir çabayla çalışan; Fatma İlbay ve Fatma Arucu sonsuz teşekkürler size de. Gökben Yorulmaz ablam esprili bir tavırla başka bir şekilde can veriyordu. Izdırabı geceye yayılmış, acıları muhralaşmış hastaların her isteklerine fedakârca koşan, kendi hayatından fedakârca harcayan ve insanlara ne kadar çok yardım edersek Rabbimizde bizden o kadar razı olur düşüncesiyle uğraşan bütün beyaz melekler gibi o da en güzel yüreklilerden biriydi.
 
Sibel Çelik ablam; bir hemşirenin ne derecede fedakar bir yapıya, kendinden ödün verircesine acıları dindirmek ve bir insanı mesleğinin gereklerini en kaliteli şekilde yaparak kişisel olarak mutlu olmanın insanın başarısına nasıl yansıdığını gösterdi bana. Ve memleletimin gurur duyduğum en güzel melekleri; Gülbin Tokgöz ve Serpil Gürsel ablalarım, sizleri tanıdıkça sevincim kaça katlandı bilemezsiniz, memleketimin insanlarından kalbindeki iyiliği böylesine güzellikler adına fedakârca ve tebessümle dağıtan insanları görüp tanımak ayrı bir mutluluktu.
 
İyi ki tanıdım sizleri ve bir Serinhisar sevdalısı olarak ayrıca onur duydum.
 
Bir tekerlekli sandalye peşinde koşarken Halkla olan ilişkilerin ne derece de önemli ve çözüme ulaştırılması gereken sorunların takipçisi olarak bir hastanenin sadece hasta olarak değil insan olarak da gereken değeri veren değerli Mikail Kır ve Ülker Bey'e sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum
 
Sizin gibi nitelikli ve sorunları olan insanlara yardımı, insani bir görev olarak bilenlerle daha ileri seviyelere gelecek ve güzelliklere imza atacağız her daim.
 
Bir de okul arkadaşım olmasının yanında herkesin yardımına koşan, gidemese de mükemmel bir rehber olan, ailemde sağlık sorunlarında hep yanımda olan canım kardeşim İbrahim Elbeyi'ne teşekkür ediyorum.
 
 
Beyaz melekler, Allah hepinizden razı olsun, sizin yaklaşımınızın güzelliğiyle gördüm ve anladım ki bu dünyada misafir olduğumuz zamanda, sınav olup ömrümüzü uzatan ızdıraplar boş değilken, sizlerin onları bir ağrıyı tedavisi gibi zor sınavlarımızı hafifletme çabanızın yanında bir rıza uğruna tebessümünüzle şifa olma çabanız o kadar kutsal ki, Rabbim hepinizden razı olsun. Allah şifa dileyen tüm kardeşlerimize en kısa zamanda şifa versin. İyi ki varsınız.
 
 
BAKİ EVKARALI
 
http://www.facebook.com/yazarbakican
 
http://www.facebook.com/bakican
 
 
Toplam blog
: 121
: 758
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..