Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '17

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
411
 

Beynime Zulüm

Beynime Zulüm
 

Senelerdir inatla yerli dizi seyretmem diye tutturan ama bunu ukalalık olacak diye bir türlü ortalıkta dile getiremeyen biri olarak geçen sene „ bu iyiymiş yaa, akıyor en azından“ diyebileceğim 2 dizi bulmuştum. Birinin derin devlet konulu, macera olması diğerinin de Bodrumda geçmesi büyük etkendi seyretmemde. Onlar da bile iyi bir izleyici olamadım. Çünkü 2 bölüm seyretmesen de konuyu hemen yakalıyorum diye ayda 1-2 kere seyrediyordum. Yeni bölüm öncesi verdikleri 1 saatlik özeti  kanal sahipleri „benim seyrettiğim 120 dakikayı anlayamayacak kadar kıt zekaya sahip olduğumu ve hatta bu arada başka bir program seyredemeyecek kadar da çaresiz olduğumu falan düşünüyor herhalde“  diye seyretmeyi ar saydığımdan saatleri de bir türlü tutturamadım zaten. Ama hala ümidimi kaybetmedim. Bulacağım yurdum insanımın yazdığı seyredebileceğim bir dizi diye aranırken yeni bir diziye denk geldim.  Yaşasın! Üstelik dansını çok beğendiğim sonra şarkıcı olmaya karar verdiğinde sesini de çok beğenip „hakkıdır yapsın kızcağız“ dediğim, yıllar içinde alıp verdiği 1500 kilo ile de kendime yakın hissettiğim, sempatik, güler yüzlü bir sanatçı bacımızın diye de pek bir sevindim.  Tüm bu saydığım özellikleriyle yetinip oyuncu olmaya kalkmasaymış iyiymiş. Keşke  yavru vatanda sahne almaya devam edip, arada yarışma programlarında garip saç modelleri ve hanım teyze kıyafetleriyle boy göstermeye devam etseymiş. Olmamış be annem valla da olmamış. Başından kıçından bir yerlerinden belki toparlar diye sonuna kadar aklıma ve gözlerime zulüm ettim ama nafile.

Kızını zorlukla büyüten  fakir ama gururlu ahçı rolünde kendisi. Sevgilisi 19 yıl önce karnında çocuğunu taşıdığını öğrenmeden terk etmiştir onu. Nasıl? Buraya kadar çok ilginç buldunuz dimi konuyu? Daha bu bişey değil nasıl şaşıracaksınız bir görün…Arsız zengin bir sarışınla ortak olur bizimki ve zengin kadının kocası bilin bakalım kim? Fakir ama gururlu kızımızı  20 yıl önce terkeden, şimdi çok zengin olmuş eski sevgili çıkmasın mı arsız kadının kocası. Ben şok! Tabi ki güzel ama tripli bir kızı olduğundan da haberi yok. Ve hatta eski sevgilinin iyi kalpli ama saf ortağı bizim gariban ahçıya aşık olmasın mı!  Ay heyecandan ölücem! Üstelik bir de zengin ve arsız kadın, kocasının sağ kolu olan avukatla fingirdemiyor mu! Bayılmama ramak kaldı! Bana bu kadar heyecan ve orijinallik fazla diyerek kapadım televizyonu.  İyisi mi ben yine “The handmaid’s tail, Sense 8, Young pope, House of cards, Game of thrones” gibi vasat dizilerle oyalanayım bari. Bu yaratıcı ve özgün senaryolarla akıp giden heyecanlı yerli diziler bana çok fazla. Zaten anlayamıyorum  konuyu, beynim ermiyor.

Ayrıca sabahları, saçımı omuzumun bir tarafından salınan lüleler yapacak kuaförüm yatağımın baş ucunda da beklemiyor.  İnsan sürekli tv de yataktan yapılı saçlar ve makyajla uyanan dizi karakterlerini görünce ister istemez öyle bir beklentiye giriyor. Kızım sırf bu eksiğimiz yüzünden makyöz oldu. Tedbir şart!  Terlikleri de attık evden. Örf ve adetlerimize ters zaten. O ne öyle ezik gibi terlikle mi dolaşıcaz evde? Sabah yataktan kalktığımızda giyiyoruz baş ucumuzdaki topuklu ayakkabıları, duşta yaptığımız makyajla sarıyoruz kafamıza havluyu öyle çıkıyoruz banyodan. Evimin olmayan merdivenlerinden indiğimde kimle karşılaşacağım belli olmaz. Bakarsın akşam bir düğüne falan giderim. Tedbir şart!  Havuzlu villaya param yetmedi ama oturduğum sitenin havuzu var. Bu sayılır mı sormam lazım yapımcılara. Fakir ama gururlu olamayacaksam havuzsuz bir siteye yerleşeceğim çünkü. Sırf havuzum var diye zengin ve görgüsüz olmayı reddediyorum.

Bazen düşünürüm şu çok seyredilen yabancı dizilerin senaristleri ne yerler, ne içerler, nerede yaşarlar, onların ki insan beyni ise bizim senaristlerin ki su sıçanı beyni mi diye. Keşke benim düşündüğümü yapımcılar ve kanal sahipleri de düşünse hayat bize ne güzel olurdu di mi.

Kısacası kitap okuyun arkadaşlar!!!  

Meryem Kadıoğlu bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Hem güldüm hem sızladım hem düşündüm. Gerçekten nerde kaldı, süper baba, ikinci bahar, Peri'han abla gibi diziler... geçen gün sultan filmini izlerken ağladım resmen, hiç olmazsa güzel şeyleri doğru olanları körüklüyorlardı...ibret veren yazınız için teşekkürler.,,Bu arada on beş senedir TV izlemiyorum. Kafam da rahat arada canım isterse işten güçten fırsat bulursam, ekseri doksanlar çekim filmleri izliyorum. Çünkü duygusal zeka Erdem o dönem filmlerde tavan yapmıştı... selam ve saygılar

Meryem Kadıoğlu 
 25.09.2017 20:19
Cevap :
Gerçekten inanamıyorum zekamıza bu kadar hakaret eden yapımcı ve kanal sahiplerine yaptıkları bu zevksiz ve basit dizileri seyredip para kazandırdığımıza. Teşekkür ederim Meryem Hanım :)  26.09.2017 7:57
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 34
Toplam yorum
: 24
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1704
Kayıt tarihi
: 03.10.13
 
 

45 yaşını aşmış, yetişkin bir kızı olan, çalışan bekar bir anneyim. Hayatın esprili, güzel ve ren..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster