Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '11

 
Kategori
Felsefe
 

Bilgelik mertebesi…

Bilgelik mertebesi…
 

Geçen günlerde ilginç bir araştırma okudum. 23 ülke arasında gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, Türkiye %91 ile Endonezya’dan sonra Allah’a inananların en çok yaşadığı ikinci ülke imiş. Tanrıya inanmayanların oranı ülkemizde %2, diğer ülkelerde bu oran %18. Reenkarnasyona inananların en az olduğu ülke yine Türkiye. Ölümden sonra ne yaşanacağını bilmeyenlerin oranı ise ülkemizde sadece %14. 

Doğru yada yanlış; araştırma yapılan ülkeler arasında kafası en berrak olan millet Türkler. Mesela ölümden sonra neler yaşanacağını bile %86'sının bildiği bir ülkede yaşıyoruz. Bu yüzde benim aklıma, "şaşmaz öngörüsüyle doğruları kestiren" lafını getiriverdi. Okumayan, araştırmayan ama her şeyi, herkesten iyi bilen halkımla gurur duydum... 

Ülkemde yaşanan bunca sefalet, bu bilgeliğin doğal sonucu olsa gerek. Bilgelik mertebesine erişmiş bu toplum, doğaldır ki dünya işlerinden de elini ayağını çekmiş olsun. 

Tek tip insan yaratma ve çizgi dışında kalanları lanetlemek suretiyle bu oranları ve bilgeliği daha fazla arttırmak mümkün olabilir… 

 
Toplam blog
: 20
: 592
Kayıt tarihi
: 29.04.11
 
 

1966 İstanbul doğumluyum. Çukurova Üniversitesi İşletme bölümü okudum. Halen İstanbul'da yaşıyorum. ..