Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '11

 
Kategori
Eğitim
 

Bilişim Çağında Eğitim

Bilişim Çağında Eğitim
 

Bilişim çağını yaşadığımız bugünkü dünyada bilgiye ulaşmak kolaylaşmıştır. Çeşitli iletişim araçları-özellikle-internetin hayatımıza girmesi bizi bilgi okyanusuna götürmüştür. Bu durum bilgi kirliliğini de beraberinde getirmiştir. Güvenirliği ve doğruluğu sorgulanmadan elde edilen bilgilerin ne kadar sağlıklı olduğu tartışma konusudur. Bunun yanında günümüzde asıl önemli olan bilgiye sahip olmak değil, eldeki bilgiyi en verimli şekilde kullanmaktır. 

Eğitimin önemli işlevlerinden biride öğrenciyi yetenek ve istekleri doğrultusunda yönlendirerek bireysel özellikleri ön plana çıkarmaktır. Günümüzde eğitimin insan hayatındaki yeri bireysel yeteneklere doğru evrilmektedir. Bu değişim, bireyi yeteneklerine göre eğitilmesi zorunluluğunu da doğurmuştur. 

Eğitimin başka bir işlevi de iyi bir yurttaş ve aynı zamanda iyi bir birey yetiştirmek olmalıdır. Bunun için öğrencilere , kendi öz değerlerinden uzaklaşmadan dünyadaki gelişmeleri de yakından izleme imkanına sahip bir eğitim ortamı sunmalıyız. Sorgulayan, eleştirel düşünen, özgüveni yüksek, olaylara geniş bir açıdan bakan, üretken ve düşünmeyi düşünebilen bireyler yetiştirmeliyiz. 

Günümüzde, öğretmenin eğitimdeki rolü yeniden tanımlanmıştır. Basmakalıp kurallardan uzaklaşılmış, öğrenci merkezli bir eğitim sistemi ön plana çıkmıştır. Öğretmen bilgi kaynağı olmaktan çok, birikimiyle öğrenciyi yönlendiren ve ona rehberlik eden bir konuma gelmiştir. Bu durum bazı çevreler tarafından öğretmenlik mesleğinin kolaylaştığı şeklinde algılansa da aslında öğretmeni donanımıyla öğrenciden bir adım önde olmayı zorunlu kılmıştır. 

Biz eğitimcileri güçlü yapan ölçütlerden biri de bilgi gücüdür. Bu da ancak çok okumak ve araştırmakla kazanılır. Okuma alışkanlığı vermeyen eğitim sisteminin sorgulanması gerekir. P.Peacut “Okuma zevkini kazanamayan, öğrenimini yarıda bırakmıştır” derken eğitimin sürekliliğinden bahsetmiş ve okumanın önemine dikkat çekmiştir. Gelecekte “acaba”lar üzerine bir düşünce kalıbı inşa etmek istemiyorsak, geleceğimiz olan çocuklarımızı iyi bir şekilde eğitmeli ve okuma alışkanlığı kazandırmalıyız. 

 
Toplam blog
: 18
: 994
Kayıt tarihi
: 25.01.11
 
 

Bir ortaöğretim kurumunda yöneticiyim. Yüksek lisansımı" Eğitimi Yönetimi ve Denetimi " alanında ..