Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Binikinci gece mucizesi....

Binikinci gece mucizesi....
 

Binikinci gece mucizesi Cemal Süreya....


Tanrı binbirinci gece şiiri yarattı

Binikinci gece Cemal' i
Bin üçüncü gece şiir okudu Tanrı

Başa döndü sonra,

Kadını yeniden yarattı.

Cemal: Atlas okyanusunda Fırat'ın salı

Zap suyunda Alp Çiçeği

Der Ülkü TAMER, ''CİNS ŞAİR''adlı şiirinde ...

Cemal Süreyya'nın asıl adının Cemalettin Seber olduğunu bilenler vardır sanırım.Zaman içinde şair adını kısaltmış yanına sevdiği bir sözcük olan SÜREYYA' yı eklemiş ve Cemal Süreyya olarak şiirlerine imza atmıştır. Değişiklik burada da bitmemiştir.1956'da yayımladığı''Elma'' şiirinin son dizesinde adının bir harfini attığını duyurur. Nedenini soranlara da , o tarihlerde belleğine çok güvendiğini, telefon numaralarını bile ezberinde tuttuğunu , bir telefon numarası yüzünden arkadaşıyla bahse tutuştuğunu ve kaybettiğini söyler.

Kaybederse adından bir harf atacağına söz vermiş, iki tane olduğu için de ''Y''lerin birini feda etmeyi uygun görmüş Cemal Süreya. . İşte usta şairin adının öyküsü...

Bilmeyenlere...

Tomris Uyarla aşk yaşadığı zamanlar...

Cemal Süreya, sabahları vakitlice gittiği işinden her aksam aynı erken saatte dönmektedir. Bu durumdan, Süreya'nın ayak altında dolaşmasından sıkılan Tomris Uyar gidip biraz dolaşmasını söyler. Ertesi gün beş dakika geç gelir eve; ama yeterli olmayınca bir sonraki gün on dakikaya çıkarır gecikmeyi, sonra on beş dakika. Yarım saate yakın geç kaldığı bir gün Tomris Uyar balkona çıktığında, Cemal Süreya'yı evin önündeki taşa oturmuş beklerken görür. Her gün, aslında, yine de, aynı saatte dönmektedir evine ve eve giriş saatini beklemekle bezediği bu geciktirmelere bir isim verir: şahsiyet rötarı.

İşte kadınlar için usta şairin kaleminden....

Yaşadım, Tanrım,
Yarım ve uluorta,
Bir dahaki hayatta,
Varsa öyle bir hayat,
Şiir yazar mıydım,
Bilmiyorum.

Ama kadınlar, Tanrım,
Öyle sevdim ki onları,
Gelecek sefer
Dünyaya
Kadın olarak gelirsem,
Eşcinsel olurum.


Herkesin yüreğinde büyük şairden bir şiir vardır sanırım...

İşte benimki ; Babasız büyüyenlere.....


SİZİN HİÇ BABANIZ ÖLDÜ MÜ?


Sizin hiç babanız öldü mü?
Benim bir kere öldü kör oldum
Yıkadılar aldılar götürdüler
Babamdan ummazdım bunu kör oldum
Siz hiç hamama gittiniz mi?
Ben gittim lambanın biri söndü
Gözümün biri söndü kör oldum
Tepede bir gökyüzü vardı yuvarlak
Şöylelemesine maviydi kör oldum
Taşlara gelince hamam taşlarına
Taşlar pırıl pırıldı ayna gibiydi
Taşlarda yüzümün yarısını gördüm
Bir şey gibiydi bir şey gibi kötü
Yüzümden ummazdım bunu kör oldum
Siz hiç sabunluyken ağladınız mı?

"üstü kalsın" şiiri, usta bir şaire yakışır son şiir olmuş... şiir daha yayımlanmadan ölmek, hatta yalnızca ölmek ise...

"
ölüyorum tanrım
bu da oldu işte.

her ölüm erken ölümdür
biliyorum tanrım

ama ayrıca aldığın şu hayat
fena değildir...

üstü kalsın.

‘’ Metnin ağardığı, şiirin artık ortaya çıkar gibi olduğu an ve onu izleyen kısa süre öyle bir sevinç getirir ki, galiba bugüne dek sadece o sevinci duymak için yazdım.’’ diyen

Cemal Süreya , anısına.....

Benden sizlere.....

Magazinel bakış modasına uyarak usta şairin yaşamından birkaç kesit sundum sizler için.... Sanırım magazinin kaliteli olması için konu mankeninizin kalitesi çok önemli...

Tüm magazin basınına duyurulur....

Özel yaşamlarıyla midemizi bulandıran ünlülerden uzak kalma arzusuyla....

Arzuliden...

 
Toplam blog
: 77
: 2768
Kayıt tarihi
: 17.07.08
 
 

Her şey ya da hiçbir şey... Ben misali gailesi olanlar, bir arzunuz varsa yaşamdan arzuliden arzular..