Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '15

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Bir bakış bir hayattır

Bir bakış bir hayattır
 

bakış açısı


 
Yoğun bir iş gününün ardından evime varmak üzere taksiye bindim. Bir süre sessiz kalan taksi şöförünün 
Elimde kitaplarımı ve susmayan telefonlarımı görünce  “Öğretmen misiniz abla ?” sorusuyla  başlayan  ve
 
“-Sahi abla sık sık duyar olduk bu lafı nedir bu Koçluk  ?”  
diye devam eden  sohbetimiz  bambaşka bir anlam kazanmıştı.
 
“Kısaca bir bakış açısıdır ,bir düşünme metodudur.” dedim. Yaşamda takıldığımız , tıkandığımız her alanda başka ne çözüm olabilir, bu sorunun mutlaka henüz benim aklıma gelmeyen bir çözümü vardır diyerek çözüm odaklı düşünmeyi sağlama , bulma  ve uygulama disiplinidir dedim.
Sözümü bitir bitirmez ;
 
-Bundan yıllar  önceydi ; mahallemizde  sürekli bana musallat olan ve bela çıkarmaya çalışan bir çocuk vardı. Ser’de delikanlılık var , kalkıpta çocuğun söylediklerini , hareketlerini ,imalarını yutacak değiliz herhalde, yüreğim,bileğim yettiğince karşılık verince toplam 2 kez kendimi hakim karşısında buldum. Hakim ikince kez beni aynı çocukla benzer sebeplerden kavga etmiş ve karşısına çıkmış görünce beni tepeden tırnağa süzdükten sonra
 
- “Bir kez daha karşısına böyle bir sebepten çıkmaman  koşulu ile sosyal hizmet cezası veriyorum..
 
Cezan 8 ay boyunca bir hastanede paspas işlerini yapmak”dedi. Hakime hanım’a teşekkür etmek için ziyaret ettiğimde ,
 
-“Bak oğlum davanda haklı olabilirsin ancak bu tür insanları bitirmek gibi bir şansın yok. Yaşam devam ettiği sürece bu ve bunun benzeri insanlar karşına çıkacak. Önemli olan senin bunlarla baş etmeyi becermen ve yaşamında kendi yolunda yürüyebilmendir.
 
“-Ama, ama “ diyerek araya girmeye çalıştıysam da bana izin vermeden sözüne devam etti
 
-“Bir daha bu kavga ettiğin  kişi yada  bunun gibiler seni tahrik edip,kavga çıkarmaya çalıştıklarında bugüne kadar yaptıklarından  farklı bir şey dene ;mesela,  “HAKLISINIZ , ÖZÜR DİLERİM, SANIRIM YANLIŞ ANLAŞILDIM “ gibi sözlerle belayı sav. Birde bu yöntemle elde ettiğin sonuçlara bak. Beni mahçup etmeyeceğine inanıyorum. Ben senin gibi temiz bir delikanlıyı savcı itirazına rağmen topluma kazandırmak istiyorum. Hadi bakalım göreyim seni beni mahçup etme”
 
Diyerek beni uğurladı.
Gerçekten aradan fazla bir zaman geçmeden bana  musallat olan çocuk yine kavgaya hazır bir vaziyette yanıma yaklaşıp tahrik etmeye çalışınca ; yanlış anlaşıldığımı söyleyip oradan uzaklaşma yolunu seçtim ,bunu yaptığım için , içim içimi yiyordu ama hakime hanıma söz vermiştim.
Aylar sonra, aynı çocuğun, kavgada  birini bıçaklayarak öldürdüğünü ve 14 yıl hapis cezası aldığını öğrendim. Hakime Hanım’ın bu kezde her zaman yaptığından farklı bir yol dene  elde ettiğin sonuçlara bak dediğinde  ne demek istediğini o an  çok  daha iyi kavramıştım.
Farklı  farklı bir bakış açısı bana hayatımı kazandırmış, belayı başımdan savmamı sağlamıştı.
 
Koçluk dediğinizde böyle bir şeymi abla ?
 
Bu kadar güzel ve anlamlı bir hikayenin arkasından söylenecek çok fazla söz yoktur aslında.
 
Topluma bir kişi daha kazandırabilmek için  risk alabilen çok değerli hakime hanım , hakimlik  kimliğiyle; annelik şefkati, kadın duyarlılığı,toplum sevdalısı olarak  varmak istediği noktaya varmış ve bir bakış, bir hayat kazandırır tezini kanıtlamıştı.
 
“ Koçluk” disiplini ilede  hedeflenen  tam  anlamıyla bu neticeyi almaktır aslında. Sadece izlediğimiz yol; bu farklı ve işe yarayacak, hayat kurtaracak  metodu kişinin kendisine fark ettirerek buldurtmaktır.
Çünkü; koçluk disiplini insanların sadece kendi doğrularını, kendi keşfettiklerinin ve kendi inandıklarının arkadaşından gidebileceğini savunur. Bu nedenle tüm dönüşüm , gelişim, değişim gerekliliği danışan tarafından farkedilmeli, istenmeli ve harekete geçirilmelidir. Bir koç asla “şöyle yap, böyle yap “ demez, dememelidir de.  Dediği noktada koç danışana nasihat veren, tavsiyelerde bulunan diğer tanıdıklarından bir farkı kalmayacaktır 
 
Çünkü.biliriz ki; nasihat herzaman bu delikanlıda işe yaradığı gibi yaramaz. Yarasaydı eğer; yüzyıllar boyunca yaşanmışlıklardan öğrenecekleri  ile sorunsuz bir yaşam sürüyor olurdu tüm insanlık.
 
Türk toplumu olarak hepimiz deneyimlerimizi paylaşmaktan büyük keyif alır, çok görmüş, geçirmiş edamızla nasihat vermeyede “ben böyle yaptım,bende bunu yaşadım “diye başlayan cümleleri  kurmayada bayılırız. Hep unuturuz oysa; herkez kendi gerçeğini yaşar, her insanın hikayesi, birbirine benzer görünsede kendi içinde eşsizdir. Doğru ‘nun neye göre doğru olduğu herzaman tartışmaya açık  olduğu gibi Benim doğrum, senin doğrun, onların doğrusu gibi kollara ayrılarak büyür gider.
 
Evet, Koçluk sorunlara farklı bir bakış açısı kazandırmaya, çözüm odaklı düşündürmeye yarayan profesyonel bir disiplindir. Eğer hazırsanız gelişime, değişime, dönüşüme; koçluk disiplini, koçluk bakış açısı ile tanışmanız, hayatınıza  bambaşka bir anlam kazanabilir. 
 
Toplam blog
: 36
: 195
Kayıt tarihi
: 26.03.14
 
 

Selam.. Bir parça ANNE'yim ben  sonra  bir parça iş kadını, bir parça ev kadını , bir parça  eş ,..