Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir başbakan neden bir projenin tokat atmasını ister?

Bir başbakan neden bir projenin tokat atmasını ister?
 

Kaynak:yetenek.com


Aslına bakarsanız, projenin adını ilk duyduğumda aklıma düşen ile düşündükçe vardığım sonuç değişmedi; projeye “FATİH” adı konmuş, açılımı da ona göre düzenlenmiş gibi; en azından benim penceremden bu böyle görünüyor…

Neden derseniz, eğitim ile ilgili bir projenin adı öncelikle “Eğitim” ile başlar; mesela “Eğitimde fırsat eşitliği”, “Eğitime teknolojik destek”, “Eğitim sisteminde teknolojiye geçiş” gibi…

Her neyse…

İsim özellikle tercih edilmiş olabilir, gerekçeleri de bulunabilir; buna takılmadım!

Lakin, Başbakanın "Her ne kadar bazıları Fatih adı konuldu diye bu projeyle kendisine göre dalgasını geçiyorsa da bu projenin hakkıyla icra edildiğinde onlara da gerekli tokadı atacaktır diye düşünüyorum" ifadesine takıldım, kaldım…

Kimlerden söz ediyor, inanın bilmiyorum, ama bir bildiğim var ki: “Bu proje onları utandıracaktır” tarzında ifade etmek yerine “tokat atacaktır” denmesini, hele ki eğitimde gelişmelerden söz edilen bir ortamda kullanılmasını bürokrasi lisanına uygun bulmadım.

Gönül elbet proje başarılı olsun ister; başarılı olsun ama tokat atmasın! Utandırsın, yeter…

******

Proje ile ilgili düşündüğümde aklıma ilk gelen dizüstü bilgisayarların kime ait olacağıydı. Öğrencilere imza karşılığı mı teslim edilecek, öğrenciler her gün yanlarında götürüp getirecekler mi, yoksa dersliklerde mi tutulacak? Bu durumda okulun mu zimmetine kaydedilecek?

Eve götürülemeyecekse akıllı tahtaların da kullanılmasının bir anlamı olmayacak, bazı slaytları izlemenin dışında…

Eve giden bilgisayarların başına bir şey geldiğinde, sorumlusu kim olacak? O öğrencilerden nasıl hesap sorulacak? Yenisi temin edilecek mi, yoksa ailesinin yenisini alması mı istenecek?

Hepimizin zaman zaman yaşadığı problemleri öğrenciler de yaşayacaktır, bazen hata verecektir, bazen bir virüs bulaşabilecektir. Olmadı bozulacaktır…

Bu tarz problemler okul yönetimi tarafından mı karşılanacaktır?

Öğretmenlerin teknolojiyi kullanma yeterlilikleri nedir, kaç öğretmen kullanabilecek ve öğrencilerine öğretebilecektir?

Yeterli olmayan öğretmenlere kurs açılacak mıdır? Öyle ya, çok iyi öğretmendir ama teknoloji ile arası iyi değildir; bu o öğretmenin eksikliği değildir!

Bunları ben düşünüyorsam, proje sahipleri çoktan düşünmüştür mutlaka, umarım bu bilgileri en kısa zamanda alırız…

******

Şey… Bir de şekilcilik konusu var!

Herkes şikayetçi, ama ne garip değil mi, herkes bir başkasını suçluyor bu konuda…

Yalnızca şekilci değil, aynı zamanda demagojiyi de pek seviyoruz, demek ki!...

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..