Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '15

 
Kategori
Kitap
 

Bir birikimden esintiler

Elimde, masamın üstünde, başucumda ve düşüncelerimde bir kitap var, bir ders kitabı, bir anı kitabı, bir eğitim ve öğretim kitabı, herkesin ama herkesin okuması gereken bir kitap. Bu kitabı; 33 yıl öğretmenlik yaptıktan sonra 2001 yılında emekli olan, öğretmen olmayı “Mustafa Kemal’in Kocatepe’den bakışıdır… Samsun’dan karanlığın üstüne doğmaktır… ay-yıldız olup göklerde dalgalanmaktır… yüreklerde vatan vatan atmak, damarlarda bayrak bayrak dolaşmaktır” diye tanımlayan, bir cumhuriyet öğretmeni olan Birsel Oğuz yazmış.   

Birsel Oğuz öğretmenimiz,  2004 yılında “Büyük Taşlar”, 2006 yılında “Yaşam Sizi Beklemez”, 2008 yılında “Güneşi Görebilmek” 2011 yılında da “Yağmur O” adını verdiği kitaplarını yayınmış.  

Emekli olduktan sonra Aydın’da yayınlanan Yeni Kıroba gazetesinde eğitim-öğretim ve güncel konularda yazılar yazmaktadır.

Bir kitabı okurken elimde mutlaka bir kurşun kalem bulunur, kitabın sayfalarında önemli bulduğum tümcelerin ve sözcüklerin altını çizerim. Okuduğum bu kitap inanın karalama defterine döndü, altını çizmediğim tümce bulunmayan sayfa yok gibi…

Kitapta; Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ten söz edilmeyen sayfa yok gibi. Sayfalarda, Çanakkale, kadın hakları, bilim ve din, ilk Türk arabası “devrim “, insana yaşama gücü veren öğretiler, kitaplar, okul, çocuk sevgisi ve gelişimi, bir babadan mektup, sevgi, sağlık, fıkralar, davranışlar konusunda birçok ilginç saptamalar var. Kitabın sonundaki anılar ise bir defa değil bin defa okumağa değer…  

Ciltlerce bilgiliğe sığmayacak konuları, sevgili Birsel Oğuz’un 301 sayfalık bu yapıtında bulmanız olası.

Yüreklerimize, düşüncelerimize, gönüllerimize, BİNsel gibi aktınız, elinize, kaleminize, yüreğinize sağlık Birsel öğretmenim…

Bu eşsiz kitabı bana ulaştıran kadim dostum, değerli şair yazar Abdulkadir Güler’e yürekten teşekkürler.

Birsel Oğuz haberleşme adresi: Cumhuriyet Mah.Bayrak Cad No:22 Kat:4 D:15/AYDIN Tel:02562147107  

  

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..