Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '21

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

bir çorba hikayesi

Merhaba sevgili okuyucularım bugün sizlere geçenlerde duyduğum bir bilgiyi paylaşmak istiyorum. Ne alaka diyecek gibisiniz ama beni oldukça etkileyen bir hikaye. Bir çorbanın hikayesi evet bildiğimiz Kütahya yöresine ait meşhul bir çorbanın yokluk hikayesi bu olaylar fazla olsa da insan duyduğunda içi burkuluyor hüzne kapılıyor.Kütahya denildiğinde hikaye ve enfes tadından dolayı akla ilk gelen sıkıcık çorbasıdır.Ekonomik olarak zor durumda olan bir ailenin oğlu askerden döner annesi okadar yokluk içindedir ki oğlu da askerden gelir gelmez iş bulamamaz.Ana maddesi bulgur ve tarhana olan bu yemeği annesi hergün farklı isimlerle oğlunun önüne öğün olarak koyar.Her yöreye ait farklı bir isim alan yemeğin genel adı olmuştur sıkıcık çorbası, fakirliğin ve çaresizliğinde simgesi haline gelmiştir. Çaresiz insanlar veya çaresizlik görmüş insanların anlayabileceği bir durum aslında bu zamanında on sekiz yaşlarımdayken  bir şirketin pazarlama bölümünde çalışıyordum .Ozamanlar hem okuyor hemde köylere tanıtımlara gidiyordum. Bir gün bir kapıya tanıtım için gittiğimde evin hanımı beni utana sıkıla evine davet etmişti o an yadırgasam da olayın özünü o an anlamıştım kadın biraz su kaynatmış içine doğradı kuru ekmeklerle evde açlıkla sınanan dört çocuğunu doyurmaya çalışıyordu.İşte ben o gün anlamıştım çaresizlikle yaşamanın acısını . Allah kimseyi yoklukla sınamasın. sevdiklerinizle birlikte huzurla sağlıkla kalın.

 
Toplam blog
: 9
: 81
Kayıt tarihi
: 06.01.21
 
 

 Samsun doğumluyum. Aslen Giresunluyum. Sosyal hizmetler mezunuyum. Özel bir  şirketin muhasebe d..