Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '21

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir Dili Biraz Bilmek Kötü

Okullarda öğretilen “That is a book” seviyesindeki İngilizcenin ileriki yaşamımızda sorun olacağını hiç düşünmemiştim.

Konuşabiliyor muyuz, hayır.

Konuşulanı anlıyor muyuz, hayır.

Televizyonlarda, sokakta filan İngilizce konuşulduğu zaman, ya da bir şarkı, kulak kabart, anlamaya çalış, anlayama…

Yerde bulduğun İngilizce yazılmış bir kâğıt parçası, gazete, kitap okumaya çalış okuyama…

Ben kendim şahsen tercümanlık bile yapmışken…

Konuşmazsan ana dilini bile unutursun.

Ya tam öğret ya da hiç okutma.

Sadece dil değil her şeyi biraz bilmek kötü, yarım bilgi yolda bırakır.

Bir de hani biliyorum diye hemen atlıyoruz ya… Tesadüf turist yol sordu. Bilmeyene sorsa daha iyi, el kol Tarzan’ca filan. Geveleyip duruyorsun.

Hepimizi hasta etti bu eğitim sistemi ya! Kırık dökük birkaç kelime yerleşmiş, e gramer de okumuşsun kafandan atamıyorsun, hay zıkkım olaydı!

 

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..