Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '11

 
Kategori
Şiir
 

Bir emeklinin şiiri: Emekli olacaksın sen de bir gün

Bir emeklinin şiiri: Emekli olacaksın sen de bir gün
 

Nurettin Göztepe, Fethiye'de bir orman işçisidir. Ağacı ve ormanı evladı gibi seviyor,

ormanların yeşil yaprakları arasında uzun yıllar görev yaptı.Kuşlarla, ağaçlarla

börtü böcekle arkadaş oldu. Nihayet o da emekliler sınıfına katıldı....

Kadim dostum Ünal Şöhret Dirlik vasıtasıyla bana bu şiirini göndermişler...

Şiirini burada sizlerle paylaşmak istiyorum. Nurettin Göztepe ve

Ünal Şöhret Dirlik'e selam ve saygılar gönderiyorum...

***

Yılın altıncı ayı Haziran

Yangın işçisi haydi hazırlan

Başlıyorsun işe inan aslanım inan

Emekli olacaksın sen de bir zaman..


Yılda dört beş ay çalışmakla

Çalışmaya çağırılacağım diye bakmakla

Diğer günleri de hep yatmakla

Emekli olacaksın sen de bir zaman..


Yaşıyorum ben hep umutla

Yaşamaktan ve çalışmaktan bıkma

Emeklilik dokuz bin yevmiye oluyor unutma

Emekli olacaksın sen de bir zaman.


Bir yıl on iki ay inanmazsan say

Beşini çalış, gerisini say

Soruyorum dokuz bin yevmiye kaç ay

Emekli olacaksın sen de bir zaman.


Gerçek olursa bu yasa

Hiç kimseye olmasın tasa

Orman işçisi hele sen çok yaşa

Emekli olacaksın sen de bir zaman.


Dokuz bin az gelir size

On olsun; olsun da siz dâhil hepimize

Haklısınız Nurettin çok geveze

Emekli olacaksın sende bir zaman.


Üç türlü emeklilik var birisi kıyak

Birisi süper, onu zenginlere bırak

Diğeri ise işçi ve memuru yak

Emekli olacaksın sende bir zaman.


Nurettin der ki yetti anam yetti

Fakirlik ve çile belimi büktü

Bu dertler kafamdan saçları döktü

Ölmezsem ben de emekli olacağım bir zaman.


Nurettin GÖZTEPE 1996

Ben de emekli oldum

Bu zaman 15.07.2011 

Emeklilik yaşamında sizlere sağlıklı günler diliyorum sevgili Göztepe.. ( A.Güler ) . 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..