Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '11

 
Kategori
Deneme
 

Bir Eser Tutel vardı

Bir Eser Tutel vardı
 

Tam bir beyefendiydi o. 

Gerçek anlamda bir entellektüeldi.

Adına ilk kez, aylık yayınlanan Kültür yayını BÜTÜN DÜNYA dergisinde rastlamıştım. 'Özlemin Tadı Başkadır' başlığı altında nostaljik yazılar yazıyordu. İlk sayısının çıktığı tarih olan 1996 yılının Haziran ayından beri her ay aldığım bu dergiyi giderek sanki sırf Eser Tutel için alır oldum. Bu arada bir detayı anlatmadan geçmek istemiyorum. Bütün Dünya dergisi aslında çok daha eskilerde 1950'li yıllarda yayınlanıyordu, yıllar sonra 1996'da İnkılâp Yayınevi  tarafından tekrar yayınlanmaya başladı, artık Başkent Üniversitesi Kültür Yayını olarak yayın hayatına devam ediyor. Genel Yayın Yönetmeni ilk sayısından itibaren Mete Akyol'dur. Küçük boyutlu, ama büyük içerikli muhteşem, okuyanın elinden bırakamayacağı dopdolu bir dergidir. Şiddetle tavsiye ediyorum, pişman olmayacaksınız. 

İşte, böyle güzel bir dergide yazıyordu böyle güzel insan Eser Tutel.

2008 yılı Mart ayında 75 yaşındayken bu dünyadan göçtü. İnanamadım, sanki daha yıllarca okuyacaktım onu, belki bir gün denk getirip tanışacaktım, olmadı.

Bu akşam, arada sırada yaptığım gibi kitaplığımı karıştırırken ona rastladım. Çok da güzel kitaplar yazmıştır, sanki sizinle konuşuyor gibi bir dil kullanır hem yazılarında hem kitaplarında. 'İSTANBUL İSTANBUL İKEN' isimli kitabını aldım elime, çevirdim ilk sayfasını, aldığım tarih 9 Eylül, 2003. Hatırladım, nasıl da iştahla bir gecede okuyup bitirmiştim. Benim İstanbul hayranı olduğumu bilmeyen yoktur, deli gibi araştırır bulurum İstanbul'la ilgili her türlü bilgi, belge, kitabı.

Bu kitapta Eser Tutel, kendi çocukluk, gençlik anılarını da katarak eski İstanbul'u anlatıyor. Her şeyiyle, vapurları, yalıları, şekerleri, helvaları, saraylı hanımları, suları, köprüleri, camileriyle. Tadına doyulmuyor, ben doyamadım; onun için sık sık çıkarır okurum yeniden.

Bir 'ESER TUTEL' vardı.

Tam bir beyefendiydi.

Mekanı cennet olsun. 

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..