Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '07

 
Kategori
Kültürler
 

Bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı var!

Bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı var!
 

Bir NESCAFE KÜLTÜRÜ almış gidiyor Türkiye'de. Misafirlerimize Nescafé ikram etmeyi bir marifet sayıyoruz.

Diğer Avrupa ülkelerinde Nescafé, genellikle hapishanelerde mahkumlar tarafından ve inşaatlarda işçiler tarafından içiliyor. Zira mahkumların hücrelerinde kahve makinesi için priz yok, inşaatta çalışanlar da kısa molalarda kahve makinesi kullanmaya vakit bulamazlar. Termosunda getirdiği sıcak suyu plastik bardağa döker ve Nescaféyi de içine atıverir, sıcak sıcak içerler.

Bir de evinde çok acelesi olanlar veya normal kahvesi o anda bitmiş olanlar kahve makinelerini kullanmayıp hemen Nescafé yapıverirler.

Nescafé hiçbir zaman iyi kavrulmuş ve taze çekilmiş bir kahvenin kahve makinesinde pişirilmesiyle verdiği lezzeti vermez. Hele mis gibi Türk Kahvesinin yanına yanaşamaz.

Başka ülkelerin güzel yönlerini kopya etmede de bu kadar becerikli miyiz? Misafirlerimize Nescafé ikram ederken iltifat mı ediyoruz, hakaret mi?

NESTLÉ dünyanın en eski ve büyük firmalarından biridir. Onların ürünlerini araştırmadan, paldır küldür eleştirmek beni aşar. Sıkıntıya da girebilirim. Ben kendim de sık sık sütlü Nescafé içip misafirlerime ikram ederim. Bu yazımla Nescafé içenleri yargılamıyorum. Bunu bir kültür haline getirmemizi anlayamıyorum. Bu acizliğimi sizlerle paylaşmak istedim.

Türkiye'de nescafé içen birçok kişi hava atıyor. Televizyon dizilerinde filan hep nescafé ikram edilerek çağdaşlaşmaya çalışıyoruz. Benim sıkıntım burada.

O güzelim ince belli cam bardaklarda Türk usulü çay içer, yemeklerden sonra kendimize veya her ziyarette misafirlerimize küçük fincanlarla Türk Usulü Kahve de ikram edebiliriz. Ben bu alışkanlıklarımdan asla vaz geçmedim. Sizleri bilmem.

Yani "Kan Davası, Kız Kaçırma, Başlık Parası, Ağalık, Aşiret Reisliği" vs gibi çağın gerisinde kalmış birçok alışkanlıklarımızdan vazgeçemiyoruz ama Türk usulü çay ve kahve içmekten neden vazgeçiyoruz?

Karadeniz'li çay üreticilerimiz ne yapacak? İngiltere'de pek çay yetişmez ama FIVE A CLOCK TEA'den vaz geçmezler.

Örf, anane budur. Birileri anene dese de:)) Alman da kahve makinesinde yaptığı kahvesinden ve birasından vazgeçmez.

NESCAFÉ de içelim. Ama kültür haline gelmesin! Mis gibi taze kavrulmuş Türk Kahvesini ve onun kırk yıl hatırı olduğunu unutmayalım lütfen!

Saygı, sevgi ve bilumum muhabbetlerimle.

Mustafa Mumcu, İzmir 03. 06. 2007 Saat: 16:45

 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..