Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '15

 
Kategori
Projeler
 

Bir insan, bir dernek, bir de bizimkiler

Bir insan, bir dernek, bir de bizimkiler
 

Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde bir hoca tanıdım, Rahman Çakır. Şanssızlığım Rahman Hoca’ yı okulun son yıllarında tanımış olmamdır.

Rahman Hoca’yı benim gözümde farklı kılan birçok özelliği vardır. Akla zarar isim hafızası en başta size kendinizi değerli hissettiriyor. Aykırı ölçme değerlendirme teknikleri ile fotokopicilerin pek de haz etmediği tiplerden. Ne ucuz siyasi hesaplar içindedir ne de klavye başında ülkeyi kurtarmaya çalışanlardan. O ‘ her insanı işlenmesi gereken ham bir mücevher gibi’ görür ve doğru yerlerde doğru ellerde şekil bulması için yol gösterir. Öğrenmeye, öğretmeye, yeniliğe, gelişime ve istişareye açık tüm duvarları yıkmış gerçek bir aydındır.

Üniversitedeki görevinin dışında Giresun’ da benim kısa bir süre faaliyetlerine katılmaya fırsat bulduğum Hayat Boyu Eğitim ve Kişisel Gelişim Derneği (HEGEM) ‘nin Giresun Şubesi Başkanlığı’ nı da yapmaktadır. HEGEM’ in Giresun’ a ve Giresunluya katkılarına her kesimden şapka çıkarılır. HEGEM ‘insanlara her gün balık vermeyi değil, onlara balık tutmayı öğretmeyi’ ilke edinmiş bir zihniyetin kurumsal kimliğe bürünmüş halidir. Yaptığı birçok proje Avrupa Birliği’nin finansal desteğini almayı başarmış, birçok derneğe faaliyetleriyle örnek olmuş, yol açmıştır. Hali hazırda HEGEM öncülüğü ve AB desteğiyle Giresun’ da açılan ‘Mobil Yazılım Kursu’ başarılarının ayyuka çıkmış halidir.

Gel gelelim güzide şehrimiz Rize’ye ve Rize’ deki derneklerimize.

Son 10 yılda kaç AB Projesine imza atmışlar? Şehre katma değer katacak hangi faaliyetlerde bulunmuşlar? Gençlerin kariyerlerini etkileyecek, onları başarıya taşıyacak hangi organizasyonları yapmışlar? Yapmadıkları için değil, muhakkak yapmışlardır da ben bilmiyorum, ondan soruyorum.

Sağ olsunlar, her tanıtım gününde, festivalde, fuarda varlar.

Varsa yoksa lahana, hamsi, muhlama…

Bol bol horon oynama…

Saygılarımla…

 
Toplam blog
: 22
: 984
Kayıt tarihi
: 08.06.12
 
 

1987 Rize Hemşin doğumluyum. KTÜ - Sınıf Öğretmenliği mezunuyum. Halen Rize- Kalkandere'de Sı..