Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '13

 
Kategori
TV Programları
 

Bir kadının gücü ‘’dimdik ayakta duruşu‘’ Pelin Çift

Bir kadının gücü ‘’dimdik ayakta duruşu‘’ Pelin Çift
 

Pelin çift, bir milyon kimin


Sert görünümünün altında yatan esas kişilik kalkanlar inince, nasıl derler; tatlı mı tatlı, sevimli mi sevimli, hoşgörülü mü ne ala, zeki mi kesinlikle, araştırmacı mı, tartışmasız. Peki bu programda ne işi var?

Benim fikrim, bilgi yarışması olmasından ötürü, elbette sorular ve cevaplar biliniyor. Ama küçümsemeyin ! O soruları hafızada tutmak da zeka işidir. Sırf kendi gibi insanlarla bir programda güzel bir zaman geçirmek için sunuculuk yaptığını düşünüyorum. Naçizane fikrim, bilgi paylaşımı, bilgi açlığı hep öğrenme isteği bir çocuk edasıyla merak etmesi  gibi durumlar söz konusudur. Bu yüzden bu program kendisi için çok keyifli bir program. Bu yüzden kendisini sadece bir sunucu olarak değerlendirmek çok büyük bir yanlış olur.

Ben zekiyim diyen kadın hiçbir zaman zeki değildir. Zekasını ortaya koyan bir bayan zekidir ve zekayı hoşgörü ile örtmesi, kendini geliştirme ve eğitim ile olur. Bence bunların hepsi Pelin Çift’te fazlasıyla mevcuttur. Habertürk kanalında ‘’ Öteki Gündem ‘’ programında takip ettiğim bir insan olarak Tarih ve Din ile ilgili araştırıp, öğrenip, konuyu bilse bile kendinden bilgili kişiye saygısını gösteren bir bayan, bence kadınları temsil misali olsa, bir temsilci olarak gayet başarılı olur. Sözlerim yanlış anlaşılmasın kendini böyle bir zan altına sokmaya çalışmıyorum. Sadece bu konuda iyi bir temsilci olur diyorum.

Kadınlar sadece evde ev hanımı olmak veya normal işçi olmak için dünyaya gelmemiştir. Erkeklerin yapabileceği bir çok işi yapabilmektedirler. Araştırmacı kişilikleri ile memlekete faydalı çok iş yapmaktadırlar. Yani kadınlar başarılıdırlar, bunu yansıtabilen bir kadın olarak Pelin Çifti kendi adıma kutlamak istiyorum. Sadece bir sunucu değil, sadece spiker değil, hayatı sorgulayan ve sorgulatan bir insan olduğu için, böyle bir yazıyı yazmayı uygun gördüm. Dünkü Bir Milyon Kimin adlı yarışmada Mustafa bey Cumhuriyet kadınlarından bu zamana, kadın küçümsenmemelidir. Kadında bilgilidir. Bu yüzden Fevziye hanımı rakip olarak görüyorum dedi. ‘’ Her nekadar bunu Okan Bayülgen yağcılık olmasın bu tavır desede, bunu düşünmesinin nedeni başkadır.’’

Bütün program boyunca Okan Bayülgenin Pelin Çifte sataşmaları sonucu bunu yazıyı yazmak gerekir diye düşündüm. ‘’ Yıllarını televizyonun ve insanların gelişmesine harcamış bir sanatçı olduğunu düşündüğüm Okan Bayülgen boş konuşmaya her zaman karşı, bir paylaşım olduğunda da bunun insanlara faydası olacak bir paylaşım olmasını tercih eden tecrübeli sunucu, programcı, sanatçı Okan Bayülgen bütün gece Pelin Çifte sataştı. Pelin Çift bir çok yerde cevap verdi, bazı yerlerde ise gülümsedi, hatta hiç beklemediğim bir yerde topuklu ayakkabılarını Okan Bayülgenin pabuçları ile bile değiştirdi. Bence fazla gülümsemeyen Öteki Gündem programındaki yüz ifadesinden sonra bu programla samiyetini daha fazla insana gösterebilecek.  Bu konuda Okan Bayülgenin sataşmalarının büyük etkisi vardır.

İnsanlar mutlaka gülen yüzünü görmelimidir, Hayır! Pelin Çift istediği gibi hareket eder, ama zaten içinde var olan o gerçek kişiliğinin ekrana daha da doğal halde yansıması bence çok güzel. Dün izlerken bunu gördüm. Ve kendi kişiliğini daha aktif bir halde rol alması beni mutlu etti. Dünyada bizi temsil edebilecek kadın portreleri arasında Pelin Çift gibi bir insanın olmasını isterdim. Türk kadınlarını Dünyada da ciddi bir çizgisi olacağının iyi bir sunumudur. Pelin Çifte yayın hayatının iyi geçmesi ve başarılarının devamının gelmesi dileğiyle. Bakalım programda Bir milyon kimin olacak.

Murat sarı

muratsari8084@hotmail.com

https://twitter.com/muratsari8084

(19.10.2013 )

 
Toplam blog
: 52
: 1367
Kayıt tarihi
: 25.11.12
 
 

Düşüncelerimi, hayallerimi, bilgilerimi paylaşmayı seviyorum, dünyaya birbirimizi anlamak çin gel..