Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '07

 
Kategori
Eğitim
 

Bir kampüsten izlenimler

Bir kampüsten izlenimler
 

Bugün bir nedenden dolayı isim yapmış bir üniversitedeydim. Geniş arazi içinde kurulmuş yemyeşil ağaçlarla çevrili ve geniş yeşil alanlara sahip olan bir kampüs.

Eski günlere döndüm bir an ve kendimi çimlere atmak, sırt üstü uzanırken rüzgarın esintisini tenimde duymak istedim. Her şey çok güzel, gençler cıvıl cıvıl. Ancak içinde bulunan cafelere, çay bahçelerine ve çevre temizliğine bakınca aslında bu güzel görünümün altında bir düzensizlik olduğu dikkatini çekiyor insanın.

Cafelerin içerisi tam bir görüntü ve ses kirliliği içinde, masalar ve içerisi düzensiz, sadece ticari olarak düşünülen ve işletilen mekanlar. Özellikle bu mekanların hijyen açısından yeterli seviye de olmadıklarını ve işin daha da acı tarafı, bu konuda bir gayret yerine umursamaz bir tavır içinde olduklarını üzülerek izledim.

Gençlerin akademik eğitimleri yanında kişisel ve sosyal eğitimlerinin eksik kaldığını, ve yine o cıvıl cıvıl görünümlerinin yanında bir kimlik arayışları içinde olduklarını gördüm. Okyanusta tek başlarına yüzme öğrenir gibiydiler.

Gençlik mutlaka biraz gençliğini yaşayacak. O yeşil çimenler üzerine uzanacak, bağdaş kurup sohbetler edecek. Gülecek, aşklar yaşayacak, deşarj olacak, gençliğini doya doya yaşayacak kısacası.

Ama bunların yanı sıra bu okullarda sadece ders konuları mı öğretilmeli ?

Sosyal tesislerinde, sosyal bir yaşamında en güzel şekilde yaşanması, nezih bir cafe de, çay bahçesinde oturmaları daha uygun değil mi?

Gençlerimiz bunlara layık değil mi?

Çok lüks veya ulaşılamaz bir şey mi ?

En güzel yönlerinden birisi de böyle nezih bir ortamda yaşayan gençlerimizin; motivasyonlarının artacağını, akademik çalışmalara daha iyi konsantre olacaklarını ve görmek istemediğimiz bazı olayların daha da azalacağı düşüncesini taşıyorum. Ve eğitimin bir parçası olduğunu.

 
Toplam blog
: 110
: 811
Kayıt tarihi
: 12.03.07
 
 

Hayatta iki şey vardır; masallar ve sonuçlar. (Erol Aslan)      ..