Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '06

 
Kategori
Kuş Gözlem
 

Bir kuşla tanışma ve bir fotoğraf

Bir kuşla tanışma ve bir fotoğraf
 

Evde bilgisayar başında bir yazıyla cebelleşirken açık olan balkon kapısından birden konuşmayı beceremeyen muhabbet kuşlarının sohbetine benzer bir takım sesler gelmeye başladı. Kalktım baktım " mini mini bir kuş uçmuştu gelip bizim balkona konmuştu… "

Bulunduğum yer Almanya olduğuna göre, bu minik renkli kuş tartışmasız birinin kafesinden kaçmıştı. Koyu turuncu renkli kısa gagası, yuvarlak küçük ama parlak simsiyah gözleri, kısa gri tüyleri arasında gözlerinin altından boynuna doğru uzanan istiridye kabuğu biçimi turuncu tüyler dikkat çeken belirgin özellikleriydi. Göğüs bölümünde yatay siyah çizgiler oluşturan tüyler, yan tarafta kanat ucundaki kahverengi ama beyaz noktalı bölümle bir tezat oluşturuyordu. Gövde altı tamamen beyaz, kuyruk kısmı siyah üzerine beyaz noktalıydı. Bacak ve pençesi gagasından biraz daha açık parlak turuncuydu.

Bu renk yumağı kuşçuk balkon kenarının üzerindeki gri metal kaplama üzerinde bir o yana bir bu yana eğilip akrobatik hareketler yaparak ötüp duruyordu; aslında neredeyse konuşacak gibi sesler çıkarıyordu.

İçeri davet ettim gelmedi, balkonda ki masanın üstüne yem koydum yemedi, yalnızca bir şeyler anlatmaya çalıştı. "Fotoğrafını çekeyim bari" dedim, bir iki kare derken tedirgin oldu pırr uçtu gitti. Bana ne anlatmak istediğini bir bile bilseydim keşke. 3-5 dakikalık beraberliğimizde ben onu çok sevmiştim...

Bir süre balkonda bekleyip durdum "belki geri gelir" diye... ama gelmedi. Fotoğraf makinesini bilgisayara bağladım o güzelliği bir daha görmek için; ne var ki çok hareketli olduğu için karelerden yalnızca biri net çıkmıştı. Gönül isterdi ki kayıtların hepsi hatasız çıksaydı. Yine de "iyi ki varsın fotoğraf..." diyorum minnetle, yoksa ne kalacaktı ondan bana geriye...

Sonra araştırdım buldum, kuş Avustralya kökenli bir ispinoz, Latince adı "taeniopygia guttata castanotis". Bülbülle ve Hindistan ile bir ilgisi olmasada bizdeki yaygın ismi "Hint bülbülü", buna karşılık daha kitabi adı "zebra ispinozu".

Ayrıntılı bilgi için:
http://tr.wikipedia.org/wiki/Taeniopygia_guttata

 
Toplam blog
: 60
: 1352
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Arkeolog olarak arkeoloji, Eski Çağ tarihi, günümüzde sit ve çevre sorunları başlıca ilgi alanlar..