Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '14

 
Kategori
Eğitim
 

Bir mavi destan; Hasan Ali Yücel

Bir mavi destan; Hasan Ali Yücel
 

Pulur Köy Enstitüsü 1947 Mezunu / Erzurum, Sol başta paltolu babam Kamil KORKMAZ


“Cumhuriyet dönemi aydınlanmacılığına ivme kazandıran, eğitimi kendisinden önceki birikimi değerlendirerek, Kurtuluş Savaşı'nı sürdürme anlayışıyla dizgeleştiren bir mavi destan, Hasan Âli Yücel...


İkinci Dünya Savaşı'nın yoklukları, sıkıntıları içinde, bir eğitim seferberliği sürdürülmektedir. Beş yüz binden çok insan silah altındadır. Demir, çimento bulmak olanaksızdır. Ama boş topraklara çadır kurarak işe başlayan köy çocukları, karanlıkla...rı ışığa kavuşturmaktadır."
( Mehmet Başaran, Büyük Aydınlanmacı Öğretmenim Hasan Ali Yücel)

“Geri kalmışlığın eğitimdeki bozukluklardan kaynaklandığı anlaşılmış. Bu nedenle 1920-1950 arası Türk eğitiminde ükeyi aydınlanmaya götüren önemli adımların atıldığı dönemdir.

Cumhuriyet döneminde Milli Eğitim Bakanlığı yapmış Mustafa Necati, Reşit Galip, Saffet Arıkan, Hasan Ali Yücel yaptıklarıyla sık sık anılması gereken büyüklerimiz, değerlerimizdir.

Hasan Ali Yücel, Türkiye Cumhuriyeti’nin yarattığı, Atatürk’le başlattığı aydınlanma eyleminin bilinçli bir savunucusuydu.

İnsancıl (hümanizma) kültüre bağlanmayı, ulusal kültürümüzü bu kaynakla besleyip bu kaynağa bağlamayı çok istedi.Bu konuda yaptığı klasiklerin çevirirsi önemli bir adımdı. Bu çevirilerle Cumhuriyetimizden yana insanlar o dönemde yetişti. Yetişen bu kuşak inatla Cumhuriyete yaşamları boyu sahip çıktılar.

Şubatın 26’sında yitirdiğimiz “Çağın en güzel gözlü maarif müfettişi” sonra Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel’i oğlu Can Yücel özlemlerin en ateşlisiyle bekler. Gelmeyince, gecikince şiirinde dediği gibi hastalanmayı çözüm olarak görür.

Sevinçten uçardım hasta oldum mu,
Kırkı geçerse ateş, çağırırlar İstanbul\'a
Bi helallaşmak ister elbet , diğ\'mi oğluyla!
Tifoyken başardım bu aşk oy\'nunu,
Ohh dedim, göğsüne gömdüm burnumu,

 
 
Toplam blog
: 1064
: 732
Kayıt tarihi
: 24.03.12
 
 

Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..