Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir Muallimin Hatıraları 60: Japonlar Pearl Harbor’da Amerikan gemilerini batırdı

Bir Muallimin Hatıraları 60: Japonlar Pearl Harbor’da Amerikan gemilerini batırdı
 

(Aralık .1941. Türkiye  II.Dünya Savaşı’na girmeyen ama onun kıyısında endişe ile bekleyen bir ülke durumundadır. Daha televizyon yok. Radyolar ancak belirli merkezlerde bulunuyor ve halk o merkezlere, kahvelere giderek Dünya’nın gidişini izliyor. Almanlar Moskova önlerine kadar geliyorlar. Ve nihayet Japonlar 7.Aralık.1941’de Pearl Harbor’da Amerikan Donanmasını bombalayarak savaşa giriyorlar. Ve gerçek Dünya Savaşı patlıyor…)

3.İlkkanun (Aralık).1941

Balıkesir-öğleden sonra konferans salonunda Namık Kemal ihtifali (Anma günü) yapıldı.

Akşam üzeri  temizliğimi  yapıp dışarı çıktım.  Paltomu giyinmedim. Fakat dönüşte epey üşüdüm.

İstasyonda Fikret’le görüştük. Ev tutmuş , artık yerleşmişler. Bu akşam canım çok sıkılıyor. Bu sebepten ders çalışamadım. Ablamlardan harçlık bekliyorum. Annemi de düşünüyorum.

6.İlkkanun.1941

Balıkesir. Bugün üçüncü saatten sonraki büyük teneffüste mektupları  okumak maksadıyla mektebin arka kapısından dışarı çıktığım zaman birdenbire Efendi Ağabeyimle karşılaştım.

Meğer Efendi Ağabeyim bir iş için bundan bir hafta evvel Eskişehir’e geçmiş. Bu gün de Bandırmaya dönüyormuş. Fırsat dolayısıyla bana da uğramış. Yanımızda Galip’le Hayrullah da vardı.

Öğle yemeğinden sonra Efendi Ağabeyim arkadaşıyla mektebe geldiler. Onlara Mektebimizi gösterdim ve tanıttım. Bilahare beraber çarşıya çıktık. Paşacamisi yanındaki kıraathaneye giderek Ankara’da İngiliz takımı ile  Fenerbahçe takımları arasındaki maçı Sait Çelebi’nin ağzından dinledik. İngilizler son devrenin bitmesine iki kala 2-2 beraberliği temin ettiler. Kıraathaneden ayrılarak istasyona indik. İstasyonda da bir müddet ayakta Efendi Ağabeyimle görüştükten sonra izinin bitmesi yaklaştığı için vedalaşarak ve hayırlı  yolculuklar temenni ederek Efendi Ağabeyimin yanından ayrıldım. Akşam karanlığı da artık çökmüştü. Soğuk dersen ona göre…

Fakat biz Allah Devlete millete zeval vermesin mektep dahilinde soğuğu duymuyoruz.

7.BirinciKanun (Aralık).1941

Balıkesir. Pazar tatili dolayısıyla sabahleyin Galip’le hamama gittik. İkimizden başka Celal, Faris, Zonguldaklı Hüseyin, Ramazan ve daha bir çok arkadaş da vardı. Malum ya önümüzdeki haftalarda imtihanlar başlayacak. O zaman temizliğe elimiz değmez. Öğleden sonra, İngiliz takımıyla Galatasaray arasında Ankara’da maç yapıldı. 4-2 Galatasaray galip. Akşam üzeri biraz yatakhanede yattıktan sonra çarşıya çıktım ve İstasyona gidip Fikret'i buldum. Bundan sonra Fikret’le yeni taşındıkları evlerine gittik. Geç vakit istasyonda bir birimizden ayrıldık. Ben mektebe döndüm. Yarın yine tatbikat günü fakat hoca ders verecek.

Akşam usul odasında Faris, Akman, Kemal, Cemal, İsmail  şapografla usul notlarını bastık.. Bu gece de öyle bir hatıra oldu.

8. Birinci Kanun (Aralık).1941

Balıkesir. Bu günkü akşam ajansında  radyo Japonya’nın  bu gece saat 2.40’da Amerika’ya harp ilan ettiğini bildirdi. Japonlar Amerika'nın Filipin ve Havai adalarına havadan bombardıman etmişler. Denizde de bir çok gemi v.s. batırmışlar. (7.Aralık.1941- Pearl Harbor Baskını)  Moskova Önlerinde Rus-Alman harbi revam ediyor. Biz de Almanya ile bir ticaret anlaşması imzaladık…

(Aralık  1941’de Dünyanın durumu: 1.Aralık.1941: İmparator Hirohito ABD’ne hücum etme emri verdi.; 5.Aralık.1941:İngiltere;  Finlandiya, Macaristan ve Romanyaya savaş ilan etti. 7.Aralık.1941 : Japonlar Pearl Harbor’da Amerikan donanmasını vurdu. 8.Aralık.1941: Japonlar ; Malezya, Tayland, Filipinlere çıkartma yaptılar.)

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..