Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları .76: Serseri gibi bir de onu düşünerek üzülüyorum

Bir muallimin hatıraları .76: Serseri gibi bir de onu düşünerek üzülüyorum
 

Gönen


(“Bizim oğlan aşıktır…” Türkü böyle der ya! Eh, sınavlar filan artık sona eriyor.Okul bitiyor. Yakında  muallimlik cepte. Bu arada , Balıkesir’de bir hanım kızla… Neyse fazla bir şey söylemeyelim. Zaten her şeyi kendisi anlatacak. “Bandırma Ortaokulunda mezuniyet imtihanlarında S.Sungur ile ağaç tepelerinde çalıştığımızı hatırlıyorum…” diyor. Demek ki böyle bir ders çalışma yöntemi daha varmış…Duyurulur!)

6. Haziran.1942 . Cumartesi
Sabahleyin kahvaltıdan sonra çarşıya gittim. Bugün onu gördüm. Akşamüstü yatakhanede arkadaşlarla istirahat ettik. Anneme mektup yazıp yolladım. Usul’e hazırlanıyoruz. Merak ediyorum. Acaba vazgeçsem nasıl olur? Kitapları teslim ettim.

7. Haziran.1942 . Pazar
Mektepte kalarak yatakhanede ve bahçede derse çalıştık. Akşam bizim S.Savcı Cebir imtihanına girdi. Bugün de İzmir’e gitti. Bandırma’dan yine mektup alamadım. Merak ediyorum. İmtihanlar da sıkıyor. Serseri gibi bir de onu düşünerek üzülüyorum.

8. Haziran.1942 . Pazartesi
Hemşehrim A.Akman’la öğleden evvel ve sonra Atatürk Parkı’na giderek ders çalıştık. Hem de güneş banyosu yaptık. Hava serin gidiyor. Akşam mütalaasına girerken. Efendi ağabeyimden mektup aldım. Karamsar bir havası var. Üzülüyorum.

9. Haziran.1942 . Salı
Bugün vaktimizi yine A.Akman’la Atatürk Parkında derse çalışmakla geçirdik. Hava biraz sıcaktı. Bu geçen günlerle Bandırma Ortaokulunda mezuniyet imtihanlarında S.Sungur ile ağaç tepelerinde çalıştığımızı hatırlıyorum. Bir gün gelip bu günler de maziye karışacak.

10. Haziran.1942 .  Çarşamba
Bugün öğle yemeğinden sonra saat 3.00-3.30 arasında Usül’den imtihana girdik muvaffakiyet derecem orta. İnşallah paçayı kurtarmışızdır. Sonra istasyona ve çarşıya  gidip gelidm. Şimdi de yatakhane de bunu yazdım. Biraz zayıfladık.

11. Haziran.1942 . Perşembe
Bu gece hava pek sıcak olduğundan, geç vakitlere kadar uyuyamadık. Sabahleyin de bütün gün şehirde gezmekle ve mektepte eğlenmekle vakit geçirerek, Pedagoji dersine çalışmaya başladık.

12. Haziran.1942 . Cuma
Yine günümüz Atatürk Parkı’nda derse çalışmakla geçti. Fakat hava sıcak olduğundan fazla istifade edemedik; dalga geçtik. Orada bir çocukla tanıştık. İkmale kalmaktan korkuyorum. İnşallah, Allahın izniyle geçeriz.

13. Haziran.1942 . Cumartesi
Hava bugün de pek sıcaktı. Mektepte biraz derse çalıştık. Fakat sıcaktan çalışamıyoruz. Vesika ile ekmek alamadık. Arkadaşlardan idare ettik. III.A’nın imtihanları bitti.

14. Haziran.1942 . Pazar
Öğleye ile Park’ta Avni ile ,öğleden sonra da yatakhane de derse çalıştım. Hava sıcak. İnsan çalışmak için yer bulamıyor. İşte zor zoruna çalışıyoruz. Fakat öylesine. Boyuna soğuk su ile duş yapıyoruz.

15. Haziran.1942 . Pazartesi
Saat 16.20 , şimdi Pedagoji imtihanından çıktım . Sorular:
1. Ahlak ; Terbiye
2.  Ceza.
3.Okul inzibatı.
İmtihanım iyi geçti. İnşallah hepsinden muvaffak olmuşuzdur.

16. Haziran.1942 . Salı
Fehmi ile bütün gün şehirde ve Parkta vakit geçirdik. Sıcak fazla. Yarınki trenle Bandırma’ya gidip, ablamla ve Efendi Ağabeyim’le görüşmeye karar verdim. Görüşerek, tatili nerede geçireceğimi onlara etraflıca malumat vererek kararlaştıracağım.

17. Haziran.1942 . Çarşamba
Saat.11.05. direktör ve Muavin’den izin aldım. Çabucak hazırlandım, öğle yemeğinden sonra istasyona ineceğim. Saat 14.07, şimdi Balıkesir’den trenle hareket ettik. Fakat tren pek kalabalık. Ayakta yolculuk yapıyoruz. Saat 16.45; Bandırma’ya geldik. Saat : 5.00, eve geldim. Ablam evdeymiş, şimdi anlatıp oturuyoruz. Akşam da efendi Ağabeyim geldi.

18. Haziran.1942 . Perşembe
Bandırma’dayım. Öğle yemeğinden sonra çarşıya çıktım. Bir müddet gezinti yaparak, Kumlukta denize girdim. Saat 17.00’de evde bizim Şeref ile buluştuk. Onunla da çarşıda ve deniz boyunda gezdik. Vapura gittik. Gönen’li Ali Amca için görüştüm, O’nun için.

19. Haziran.1942 . Cuma
Bandırma. Kumlukta yine deniz banyosu yaptık. Şeref Balıkesir’e gitti. Burası Balıkesir’e nazaran oldukça serin. Sabahları geç kalkıyorum; öğle üzeri de biraz uyku kestiriyorum. Arkadaşlar bugün mektepte Cebir’den imtihana girdiler. Ben de korkuyorum.

20. Haziran.1942 . Cumartesi
Bandırma. Sabahleyin evde bir banyo yaptım. Akşama kadar hep evde kalarak ablamla konuştuk. Biraz da uyku kestirdim. Akşamüzeri Paşabayırı’na giderek köyden Fadime Teyzelere, Ali ağabeyime, ve eski ev sahibimiz Emine teyzelere gittik. Hava çok sıcaktı.

21. Haziran.1942 . Pazar
Sabahleyin  05’de kalkarak, ablam ve ağabeyimle istasyona giderek . diğer İstanbul yoluyla gelen arkadaşlardan Salih ile biletleri aldık. Salih ile beraber 9.50’da Balıkesir’e geldik. Saçları kestirdik. Biraz zayıfladım.
( İçerde nispeten durgun bir hava var ama ,dışarıda ordular hep hareket halinde. 10.Haziran.1942: Gestapo , Çekoslavakya’da  “Lidice” köyünü tahrip etti. 14.Haziran.1942: Erwin Rommel Gazala’da İngiliz Neil Richie’yi geri püskürtür. 21.Haziran.1942: Rommel, ve Alman Ordusu Tobruk’u alır…Görüyorsunuz, Ne Doğu’da , Ne Batı’da ordular durmuyor ama durmadan insanlar ölüyor. Bu Savaşta 70 milyon insanın öldüğü hesap edilmektedir.)

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..