Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

07 Şubat '11

 
Kategori
Komşuluk
 

Bir Mustafa Amca vardı

Bir Mustafa Amca vardı
 

İnternet alıntı,Mustafa amca değil,,,,,,,,


Merhabalar,  

Bugün size çok sevdiğim ama maalesef kaybettiğim çok iyi bir amcadan, komşu amcamızdan söz edeceğim. 

Mustafa amca Bergamalı, Bergama nın yerli insanlarından, şivesi de köylü şivesi harika bir konuşması vardı Allah rahmet eğlesin. 

Birgün Apartmanın kapısı bozulmuştu yönetici kapıyla ilgilenmiyordu kapı sürekli çarpıyordu bizlerde birkaç kez yöneticiye söylediğimiz halde ilgilenmedi kapı hep hızlı bir şekilde çarpmaya devam etti ve en sonunda bu durum Mustafa amcayı çıldırttı. 

Mustafa amca, Apartmanın önüne çıkıp aynen şöyle seslendi yöneticiye; 

“Leyyyyn, , , , Bu apartımanın yöneticisi nirde, uyuyo mu bu deyyusun oğlu leyyyyn, , , , ,  

Beni çıldırtman leyn, bu kapı yapılcek dedim yapılcek, daha ötüsü yok.” 

Biz de o anda ablamla birlikte mutfaktayız, Mustafa amcayı rahat duyuyor ve görüyoruz,  

Söylediklerini duyunca gülümsedim çok hoşuma gitti şiveli konuşması, ama Mustafa amca yöneticiye kızmaya devam ediyordu; 

“Yönetici bey, leyyyn duymayyon mu beni, çıksana gari bi bak bene, bi diyne beni leyyyn, , ,  

Yap şu kapıyı, çarptırıp duruyor, eyice bi sinir etti beni, niye yapılmıyor bu kapı akedeşim,  

Sen kendin aşşede otusan çekermiydin bu gürültüyü, biz bu kapı sesine duymak zorundamız yönetici herif, çık bi şeyler söle gari seni bekliyom leyyyn, , , ” diye bağırıp duruyordu. 

Ben mutfakta o kadar çok gülüyordum ki kendimi tutamıyordum, Aman Allahım o ne güzel kızmak öğle, o şiveyle, o kadar enteresen bir adamdı ki anlatamam. 

Bir gün çok hasta olmuş evde yatıyormuş, biz duyar duymaz ablamla birlikte ziyaretine gittik Mustafa amcanın, elini öpüp geçmiş olduk dedik kendisine, bizi görünce çok sevindi çünkü ablamı da beni çok severdi rahmetli Mustafa amca, hemen konuşmaya başladı; 

“ Hoş gelivediniz kızla, nassınız bakem eyimisiniz, aman aman hanım kızlamm kendinize iyi bakıverin gari bak ben soğuk suları deviri devir ivedim yataklara yatıvedim siz soğuk su sakın ola içmeyiverin kendinize dikkat edin emi kızlam” deyince ben gülmeye başladım. 

“Mustafa amca dedim çok güzel konuşuyorsun vallaha bayılıyorum senin bu konuşmalarına, senin kızman bile çok güzel ne güzel konuşan bir amcasın sen böyle” dedim. 

Mustafa amca “ Bizim bu konuşmamızı hekes çok seve, işte kızım napem düzeltiveremedik bu konuşmayı böle geldik böle gitçez gari” diye cevap verdi. 

Mustafa amcayla yaz akşamları balkon sohbeti yapmak bir ayrıcalıktı, çayımızı yudumlarken onun o şivesiyle tatlı sohbetlerini çok özledim. 

Nur içinde yatsın, Melekler yüreğinden öpsün Mustafa amcamın, bu gün de onu anmak ve sizlerle paylaşmak geçti içimden öğle de yaptım. 

İnşallah yazılarım dil bilgisi hataları olmadan yayınlanır ve size kadar ulaşır. 

Anılar çok güzel, onları tekrar hatırlayabilmek ve tekrar yaşayabilmek çok güzel,  

Sevgiler ,  

Hülya 2011 

 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...