Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Bir söyleşinin ardından

Bir söyleşinin ardından
 

İzmir Kitap Fuarında 23 Nisan 2008 Pazar günü, “Ağıtsız Kadınlar-Edebiyatımızda Kadın ve Töre” konulu söyleşiye konuşmacı olarak katıldım. Sayın Hande Öğüt, mazeretinden dolayı gelemedi. Sayın Birsen Başaran’la tamamladık söyleşiyi. Konu çekici olmalı ki, salon dinleyicilerle doluydu. Ben Mardin, Batman, Diyarbakır ve Urfa’da gerçekleşen bazı namus cinayetlerinden ve intiharlardan örnekler verdim. Töre cinayeti ile namus cinayetinin birbirinden farklı olduğunu anlattım. Edebiyatımızda kadının nasıl ele alındığına örnekler verdim. Divan edebiyatında ve Cumhuriyet döneminde yazılan romanlarda kadının ele alınışına değindim.

Birsen Başaran da; genel olarak ülkemizde ve dünyada kadının durumuna, çektikleri acılara değindi, çarpıcı örnekler sundu. Konuşmaların ardından soru – cevap bölümünde dinleyicilerden de oldukça ilginç ve çarpıcı açıklamalar geldi. Etkinliğin çok güzel geçtiğini söyleyebilirim. Bu arada yeni dostlarla tanışma fırsatı buldum. Yazar Hasan Hüseyin Yalvaç’la ilk kez görüştüm. Ağıtsız Kadınlar’ı okuyan bir lise öğrencisi delikanlı ile sohbet ettim. Sağ olsun merak etmiş, gelip buldu beni… Romanı çok sevdiğini söyledi. Tabi mutlu etti beni.

Bu arada eve boyuna kitap taşıdım. Sanırım bir yılda ancak okurum onları….

27 Nisan 2008 Pazar günü, fuarın son günü… Edebiyatçılar Derneği Standında olacağım. O gün fuarda olacak tüm MB yazarlarını ve dostları standa bekliyorum. Yeni dostlarla tanışmak, sohbet etmek, bilgi paylaşımında bulunmak kadar sevindirici başka bir şey var mı?

Zamansız aşkların tutsağı olduk

Devrildik çınar gibi uçurumlara

Siyah taşlardan medet uman

Nazlı bir gelindi zaman

Bizse, depremler yaşamış

Ömrümüze inat

Sevda türküleri söylerdik

Her sabah güneşe karşı / kıl çadırlarda…

www.rifatmertoglu.com

 
Toplam blog
: 107
: 1402
Kayıt tarihi
: 01.11.06
 
 

1970 yılında Siverek'te doğdum. İlk ve orta öğrenimimi Tarsus'ta tamamladım. İstanbul Üniversitesi ..