Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '20

 
Kategori
Güncel
 

BİR ÜLKEDE ÜRETİMİN ÖNEMİ

Değerli kardeşlerim merhabalar  
 
Ülkemiz üretim konusunda çok düşük bir grafik izliyor bunu hepimiz biliyoruz. Ama bu grafik iyi bir grafik değildir sebebi olarak şu cümleleri söyleyebilirim.Bir devlet üretim politikasından çok  tüketim politikası izlemeye başlıyorsa o ülkenin insanları tembelleşmeye , paraları yabancı ülkelerin  paraları karşısında değer kaybetmeye ve ülkenin ekonomisi yavaş yavaş bozulmaya başlar. 
 
Son yıllarda ülkemiz her şeyi dışarıdan almaya başladı ama bu bizim ülkenin insanlarını bir ihanet sayılır. Çünkü bizim toprakları verimli arazilerin üstüne kurulu olduğundan dolayı verimi diğer Avrupa ülkelerine göre yüksektir. 
 
Ulu önderimiz Atatürk sıfırdan bir devlet kurduğu zamanlarda Osmanlı’nın borçları hat safhaya ulaşmış , okuma-yazma oranı düşmüş ve devlet borçlarını takibi için bile bir teşkilat dahi kurulmuştu. Bu cümlelerden ne çıkıyor biliyor musunuz ? Geçmiş devletin borçları varken Atatürk yeni türk devletinin bağımsız kalabilmesi için ekonomininde bağımsız olmasını gerektiğini gayet iyi biliyordu. Ve bu uğurda yeni atılımlar , fabrikalar kurmuştur. Atatürk’ün ekonomi teorisi gerçekten de bir devleti bağımsız kalabilmesi için çok doğru bir teoridir. Bir devletin tam bağımsız olabilmesinin en büyük şartı üretim ve üretiminin ardından ürettiği malı satarak devlete girerler sağlayarak bağımsızlığını taçlandırmaktır. 
 
Son zamanlarda bazı yerler yeniden satılmaya başlandı neden biliyor musun çünkü ülkemiz üreten bir devlet olmadığından satma gereği görüyor. Tabiki  sata sata nereye kadar gidecek bu durum o da zaten ayrı bir mesele . Ancak vatandaşlarımız da bu konuda biraz daha bilinçlenmesi gerekiyor. 
 
Birkaç insanımız şunu düşünüyor olabilir ,  bana birşey olmasında ben alacağım paraya bakayım , hayatımı normal standartlarında sürdüreyim diye düşünebilir. Bu cümleler bazı zümreler için geçerli ancak çoğu vatandaşımız açlık sınırının altında maaş alarak ayın sonunu getiresiye  kadar on defa hesap yapıp , 11 defa da bozuyor. Hayatta herşey  bir sebep ve sonucuna bağlı sonuca bağlıdır. O ülkenin maaşları bile üretim ve tüketim ekonomisi ile doğru orantılıdır. Eğer bir malı üretip dışarıya satıyorsan yani ithalat yerini ihracat yapıyorsan ülkene para girdisi artar cebin dolmaya başlar. Cepler dolmaya başlar ancak bu paraların dağıtımında adaletli olunursa bir sıkıntı olmayacaktır. Adaletli bir şekilde maaşları yansıtılamaması durumunda zengin daha zengin ve fakir daha fakir olacaktır. Bundan şu sonuç çıkar , orta sınıf kavramı bitmiş olacaktır.
 
Tüketim ekonomisinden üretim ekonomisine geçiş yapıldığı anda paranız değerine değer  katacak ve ülkeniz dünyada üretim konusunda  üst sıralara yerleşmeye  başlayacaktır. Birde en önemlisi siz ekonomide bağımsız şekilde hareket ettiğiniz anda  dış devletlere bağlı kalmaktan kurtulursunuz. Kendi işinizin patronu olursunuz halk tabiri ile böyle denir.
 
Sözlerime son vermeden önce şu cümleleri söylemek istiyorum  
 
 
ÜRETİM OLMAZSA ; Dış ülkenin paraları ile alışveriş yapmayı
ÜRETİM OLMAZSA ; Dış politikanın önemini varmayı 
ÜRETİM OLMAZSA ; Vatandaşlarınızın tembelliğine
ÜRETİM OLMAZSA ; Hazır fabrikaları kapatmayı 
ÜRETİM OLMAZSA ; Kendi paranızın değer kaybetmesine 
ÜRETİM OLMAZSA ; Döviz ve kur hesaplaması 
Yapmaya alışmak zorunda kalacaksınız. Çünkü bunlar üretmeyen bir ekonominin doğal sonuçlarından bazılarıdır..
 
Sevgi ve hürmetlerimi sunarım. 
 
HÜSEYİN YURTDAŞ 
 
 
 
Toplam blog
: 13
: 115
Kayıt tarihi
: 11.01.18
 
 

ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ MEZUNUYUM. ..