Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '18

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Bir Ülkeye Mal Satmak İçin Sen de O Ülkeden Mal Almak Zorundaysan Dış Ticaretin Esprisi Yok

Bir Ülkeye Mal Satmak İçin Sen de O Ülkeden Mal Almak Zorundaysan Dış Ticaretin Esprisi Yok
 

Günümüzde dış ticaret böyle, sen benden alırsan ben senden alıyorum; her ülke kendisiyle alışveriş edenle ticaret yapıyor.

Peki, bunun mantığı var mı? Yok, ama…

Onun için ithalat-ihracatı ülkeye giren ve çıkan para konusunda allame bir şey sananlar yanılırlar…

A ülkesine mal sattım üç kuruş aldım, ben de o ülkeden almak zorundayım beş kuruş verdim; ne anladım bu işten…

Tamam, ülkenin ürünleri satılıyor, ihtiyacın olan malları alıyorsun…

Bu iş karşılıklı olmamalı, sattığın ülke olur aldığın ülke…

İhracattan cebimize para girmiyor ki, geldiği gibi fazlasıyla gidiyor.

“Sen benden alırsan ben de senden alırım” rahatsız edici… Öyle şey olur mu, belki benim senden almak isteyeceğim bir şey yok!

Dış ticareti bilmiyorum, gerçekten böyle mi, böyle olduğunu sanıyorum; adam senden almıyor, kim kendisinden alıyorsa ondan alıyor, sen de müşteri kaybetmemek için ihtiyacın olmadığı halde mecburen alıyorsun.

Şöyle bir şey var mı bilmiyorum: Her ülkeden alacağınız/satacağınız şeyler olabilir.

Para almak için mal satıyorsun, mal almak için değil ama bir yandan da belki satmasan da alacaktın.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..