Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Birileri eleştirirse boş verin; ama kendiniz kendinizi eleştirdiğinizde sorunlar başlamış demektir

Birileri eleştirirse boş verin; ama kendiniz kendinizi eleştirdiğinizde sorunlar başlamış demektir
 

Şimdi bu başlıkla ilgili yazı yazmak benim işim değil. İnsanlar zaten bu konuyu biliyor olmalılar; ama birilerinin de maalesef yönlendirmesi gerekiyor. Birileri sizi eleştiriyor, kızıyorsunuz ama olabilir diyorsunuz; sonuçta herkesin eleştirilecek bir yönü vardır. Bazen öyle duruma geliyorsunuz ki kendi kendinizi eleştirmeye başlıyorsunuz. Yanlış anlaşılmasın bu kendi kendini eleştirme/suçlama bazı karizma/dobra kimselerin kişiliğinden gelen sağlıklı özellik değil. Ciddi ciddi kendinizi kötülüyorsunuz. Onca basın, medya, yazar, çizer, yaşam koçu, psikolog vs videolar, sayfalar dolusu görüntüler, yazılar ortaya koyuyorlar ama bu iki eleştirme arasındaki çok büyük farkı ortaya koymuyorlar. Sonra da lanet olsun, Kerim Korkut herkesin bildiği ya da en azından bilmesi gerektiği konuda yazmak zorunda kalıyor. Ve amcam oradan sesleniyor tabii ki “Sen neymişsin be abi”

Size tuhaf gelecek ama sanki toplumu yönlendirenler insanların sorunlarını net bir şekilde öğrenmelerini istemiyorlar. Öğrenirse doktora gidecek; onların da işi bitecek. Ben bu konunun uzmanı değilim. Ben anlamam bu konudan. Psikolog işi bu. Psikologlarımız kişinin başkası tarafından eleştirilmesi ile (bu çok doğal, herkes herkesi eleştirebilir) kendi kendini eleştirmesi arasındaki muazzam farkı bilmiyor olabilirler mi? Peki sizler, bizler psikologa gittik, hiç bu ayrımı yaptılar mı?

Aslolan ben dâhil bu yönlendirenlerin (basın, medya, yazar, çizer, yaşam koçu vs) hiç olmaması, kişilerin kendi sorunlarını düşünerek kendilerinin çözmeleri. Artık bilgi çağına giriyoruz, herkes kendisinin âlimi, öğretmeni, doktoru vs olacak. Ama işte etrafıma bakıyorum (sorununu bilip gevşeklikten bir şey yapmama ya da yapamama ayrı) insanlar kendileriyle sürekli savaş içindeler. Kişiler kolay kolay kendilerini eleştirmezler. Bunu yapıyorlarsa eksiklikler onların da fark edeceği, daha da önemlisi görmezden gelemeyeceği duruma gelmiş demektir. Bir kişi “Kendimden utanıyorum” diyorsa ortada ciddi bir durum var demektir.

Ben burada kesiyorum. Anlayan anladı… 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..