Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '12

 
Kategori
Güncel
 

Bizden nağmeler

Bizden nağmeler
 

Adnan Çoban’ın hazırlayıp sunduğu “BİZDEN NAĞMELER”   programın da  “Yıllar ne çabuk geçti o günler arasından, Bir tel saç onun kaldı bütün hâtırasından”  diyor sanatçı.

Saz, söz, ve ritmin derinliğinde  kaybolup gitmişim.

Ne zaman Türk Sanat Müziği dinlesem, alır başımı ya geçmişe dalar giderim, ya da geleceğe yelken açar, dalgalar arasında  kulaç atar dururum.

Sanatçı “Yıllar ne çabuk geçti o günler arasından” derken ben  bir saat’in yelkovanına takıldım, dolu dizgin koştum koştum!

Taa ki yatborusunu duyana kadar...

Yat borusu beni daldığım kabustan uyandırdığında  4 kıtalık bir serbest şiir duruyordu

YAT BORUSU

Zembereğini kopartmış şu saat!
Doludizgin koşuyor, o;  al bir at!
Hiç bakmıyor, ne öne; ne arkaya,
Başı sert, gemini de almış azıya,
Nasıl olsa dün geçti, kaldı mazide.

Akrep, yelkovan, saniye; peş peşe,
Bir birini kovalar; akıl ermez bu işe,
Kar erimiş, su düşmüş arkın içine,
Dönmez bir daha, dağın zirvesine…

Güneş, ay; saman yolu yıldız!
Gün uzun, yaşar çocukluğunu,
Üç günlük dünya, ufukta silinir!
Karanlık çöker, çalar yat borusu.

Ranza yok, döşek şu kara toprak!
Kim bilir, bu uyku ne kadar sürecek?
Hayal’im! yine Deniz’in dibine daldın,
Dalgalarınla, aklımı başımdan aldın!
Derin uykudan, kâbusla uyandırdın        

Siz Yat Borusu’nu Okurken, ben  Fehmi Tokay’ın bestelediği bir  Hicâz  eseri “Aşkı seninle tattı, hicrânla yandı gönül , Evvel coştu taştı da şimdi uslandı gönül” ü dinlyorum.

 
Toplam blog
: 380
: 438
Kayıt tarihi
: 27.08.07
 
 

Karanlığın düşmanı Işık! Gecenin zifiri karanlığı, şafak sökerken yerini, ufukta yükselen Güneş Işı..