Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

26 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bizim sarı dev

Bizim sarı dev
 

Brian bizim "Nanci" nin buyuk oglu. Umut 18 yasinda iken, Brian'larin futbol takimina antronorluk yapiyordu... Bir hesap yaptim. Taa 12 yil oncesine gittim. Zaman nasil kus olup da ucmus?...

Umut neredeyse 30, Brian da 23-24 yasindadir sanirim!...

***

Oradan oraya atladim. Kusura bakmayin. 12 yil hesabi kafami karistirdi.

Gecenlerde de baska bir saskinlik daha yasamistim:

1978 yilinda Lise mezunu gencleri Hava Harp Okulu'na aliyoruz. -Burada onlarla ilgili bir animi da yazmistim.- Hep merak eder dururdum. Bu cocuklar simdi nerededir, ne yaparlar?

Yuksek Askeri Sura kararlarina baktim. Bizim delikanlilardan 8-10'u general olmamis mi?

Hayda!...

Ulan biz ihtiyarliyor muyuz?

Daha hicbir kavgamizi sonuclandiramadan, ihtiyarlamak olur mu?

***

Neyse gelelim Brian'a.

Brian simdilerde iki metre boyunda, uzun sari sacli, orta halli bir dev...

Cok ictigini bilirim de, bu son sefer felaket olabilirmis?

***

Umut ziyaretlerine gitti. Hem eski calistigi lokantada garsonluk yapip, kiramizi cikariyor. Hem de es, dost, arkadas ziyaret ediyor.

Brian'larda kaliyor. Gece kulubune gitmisler. Umut icmez. Arabayi o kullanmis. Aksam gec saat gelmisler. Umut, arabanin anahtarinida saklayip yatmis...

***

Sabahin korunde uyandirmislar.

"Brain hapiste!..."

Megersem, Brian uyumamis. Umut uyuduktan sonra kalkmis. Anahtari aramis. Bulamayinca, anasinin cantasindan yedek anahtari almis. Gitmis kulube. Kor kutuk sarhos donerken, buyuk bir kamyonun arkadan altina girivermis...

Brian nasil bu kamyonun altindan sag cikmis?

Arabayi goren kimse inanamiyormus...

Brian'i kefaletle hapisten cikarmislar.

Bildigimiz, 1-2 yil araba kullanamiyacak...

***

Amerika'da gectigimiz yil trafikde olen liseli ogrencilerin miktari ne kadar dersiniz?

New York'da ikiz kulelerde, Irak ve Afganistan'da son dort yilda verdigi kayiplardan cok fazla!...

Dokuz bin genc insan!...

***

Amerikali yetkililer oralarda, bizimkiler buralarda "teror, teror" diyerek milyarlari harcarken;

niye donup etraflarina bakmazlar?

Binlerce insan "Trafik Teroru" nden telef oluyor!.

Vallahi aklim ermiyor...


***


Fotograf: 23 yil oncesine ait degil... Internetten alinti.

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..