Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Şubat '08

 
Kategori
Blog
 

Blog yazarlarını tanıyalım (2)

Blog yazarlarını tanıyalım (2)
 

Efendim yoğun istek üzerine blog yazarlarını tanımaya devam ediyoruz. İlkini okumayanlar ikincisini okumasınlar bu arada. Önce ilkini okusunlar. Yoksa karışmam alırım burada onları da bir kategoriye. Neyse ne demiş atalarımız, "Blogcunun iyisi yorumundan belli olur" demiş. Susmamış atalarımız eklemiş, "Her blogcunun bir yorum yapışı vardır." Neyse buyurun efendim part tuuuuuuu başlıyoruz.

ORGANİZE BLOG YAZARI: Bu türün mensupları organizasyon yapmadan duramaz. Herşeyi organize eder. Mesela bir blog yazarı yazısında, "Şu an bir yandan blog yazıyorum bir yandan da ocaktaki makarnaya bakıyorum" demişse Organizatör Blog Yazarı, "Adresi verin sos alıp geliyorum. Hemen blogculara haber verelim bir makarna partisi yapalım" diye harekete geçer. Organize Blog Yazarları'nda karşı koyulmaz bir toplanma güdüsü vardır. Sürekli "toplanmaktan" bahsederler. Ben de bugünlerde itiraf edeyim bu Organize Blog Yazarları'nı biraraya toplamak için çalışma yapıyorum. Toplayıp imha edeceğim kendilerini. (Girerse başım belaya bu kategoride girer herhalde. Tanrım beni koru.)

MAYDANOZ BLOG YAZARI: Adından da anlaşılacağı gibi çevreye duyarlı olan bu tür malesef sadece çevreye değil her halta duyarlıdır. Mesela bir yazınızda kazara, "Allah kahretsin bu eşekleri" yazmışsanız Maydanoz Blog Yazarı yapışır yakanıza, "Ne istiyorsunuz eşeklerden" diye atar fırçasını. Ya da yazınızın bir yerinde, "Jüpiter'in bir uydusunda hayat belirtisi var" yazmışsanız, Maydanoz Blog Yazarı yapıştırır yorumu, "Yok. Bilmeden yazmayın. Jüpiterin hiç bir uydusunda yaşam yok." Sanki gidip yaşamaya çalışmış orda da ölüp gelmiş gibi. Utanmasa, "Ben bizzat gittim yaşayamadım kardeşim" diyecek.

FABRİKATÖR BLOG YAZARI: Bu türün örneği olan blog yazarları adından da anlaşılacağı gibi bir nevi Blog Fabrikatörleridir. Seri imalata geçtiklerinde onları kimse durduramaz. İnanılmaz bir hızla blog yazarlar. Şöyle anlatayım efendim. Sıradan bir blog yazarı, "Bismillah" deyip bloğuna başlayıpda ilk cümleyi yazana kadar Fabrikatör Blog Yazarı üç blog birden bitirmiş şey sigarası, "blog bitirme sigarası"nı içmeye başlamıştır çoktan. Bu türün örneği blog yazarını bulmak için asla sayfasına gitme zahmetine gerek yoktur. Çünkü onlar bloglarıyla heryerdedir.

ÇOK CİDDİ BLOG YAZARI: Efendim bu türün örnekleri çok azdır. Nadir bulunan bir türdür. Bu nedenle korunmaya alınması gereken bir türdür.Çok Ciddi Blog Yazarı her şeyi "ciddi" olarak algılar. Onun için "komik" ya da "şaka" diye bir şey yoktur. Günlük hayatta bu türü anlattığınız bir fıkra ya da yaptığınız bir espri karşısında suratınıza yüzünüzde tuhaf bir şey varmış da ona bakıyormuş gibi ciddi bakışlarından tanıyabilirsiniz. Bu türün yüzünde her zaman sanki beş tane limonu aynı anda ağzının içinde çiğniyormuş gibi ekşi bir ifade vardır. Blogda ise bu türün bir örneği bana bizzat bir yorum atmıştı. Başından sonuna kadar hayatla dalga geçtiğim bir yazıyı ciddiye almıştı muhterem. "Solohan bey. İstihdam ve ev kiraları gibi iki ehemniyetli konuyu ele almışsınız yalnız makalenizin bir yerinde işyerinizdeki müdürün koltuğuna 10'luk çivi koymak suretiyle müdürü yaraladığınızı ifade ediyorsunuz. Bence bu tutumunuz yeni nesli otoriteye karşı nümayiş içine sokma tehlikesi içeriyor. Uyarırım."

Tobe Contuned Tövbe tövbe devam edecek....

 
Toplam blog
: 179
: 2576
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Barışa ve kardeşliğe inanıyorum. Türkiye'nin yaşadığı tüm sorunların kardeşlikle çözümlenebileceğ..