Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '09

 
Kategori
Evcil Hayvanlar
 

Boncuk ve Boncuk’un kedi arkadaşı

Boncuk ve Boncuk’un kedi arkadaşı
 

Fotoğraf: Aydın Tiryaki (6-8-2009, İnebolu)


Boncuk, bahçedeki köpeğin adı… 3 ay önce komşularımız Abana-İnebolu yolunda henüz yavruyken bulduklarında, annesi ve kardeşlerini araba ezmiş, onların başında bekliyormuş. Evin bahçesine getirip tedavi etmişler ve orada beslemişler. Kısa zamanda kocaman bir köpek olmuş. 3 hafta önce beni ilk gördüğünde hiç dostça davranmamıştı ama şimdi aramız çok iyi.

Boncuk’un kedi arkadaşı, adından anlaşılacağı gibi bir kedi, ayaklarında ve boynunun altında beyazlıklar olan kara bir kedi. Anlatıldığına göre o da boncuktan birkaç hafta büyükmüş. Adı olmadığı için “piss piss” diye çağırıyorum ve ondan “Boncuk’un kedi arkadaşı” diye sözetmek hoşuma gidiyor. Gerçi, adı olmasa da “piss piss” diye çağırırdım…

Kedi ve köpek ilişkisinin pek dostça olmadığını herkes bilir. Genellikle, köpekler kovaladığı için kaçan kedileri görürüz. Kedi bir ağaca tırmanabilirse rahat bir nefes alır. Ankara’da komşu evin bahçesindeki köpeğin bitmez tükenmez havlamalarının çoğunun oradan geçmekte olan kedilere olduğunu bildikleri için kedileri görmesin diye bahçenin çevresini perde ile kapatmışlardı. Perdenin kenarlarındaki küçük aralardan gördüğü kediler bile köpeği çıldırtmaya yetiyor olmalı ki havlamaların sonu gelmemişti, ben oradayken. Kediler, köpeğin oradan çıkamayacağını bildikleri için oralarda dolaşıyorlar belki de...

Kedilerin, Boncuk’un düşman tanımlaması içinde olmadığını öğrendikten bir süre sonra ortalıkta dolaşan siyah kedinin arkadaşı olduğunu farkettim. Birgün, Boncuk’un kedi arkadaşı, ondan birkaç hafta büyük olmanın verdiği cesaretle, cüssesinin Boncuk’un onda biri bile olmadığının, hatta Boncuk’un onu bir lokmalık yapabileceğinin bilincinde olmadan, pençesini kaldırıp Boncuk’u korkuttu. Minicik kedinin kocaman köpeği korkutmasını ve Boncuk’un koşa koşa kaçmasını çok yadırgamış ve o anın videosunu çekemediğim için üzülmüştüm. O anda gördüklerimin bir rastlantı olduğunu sanmıştım.

Sonraki günlerde benzer görüntülere sık sık rastladım, fotoğraflarını ve videolarını çektim: Kedi arkadaşı geliyor, Boncuk’un üzerinde geziniyor; aynen kedilerin insanların bacaklarına süründükleri gibi köpeğin kafasına sürünüyor; köpeğin açık ağzının ve dişlerinin yanında boynunun üzerine yatıyor, Boncuk ön ayaklarıyla kedi arkadaşını tutuyor. Bu oynamalar sırasında Boncuk rahatsız olup uzaklaşınca kedi arkadaşı yanına gidip sırnaşmalarını sürdürüyor. Boncuk’un bu kadar çok anlayışlı davranmasına karşın, zaman zaman pençesiyle vurup Boncuk’u kaçırtabiliyor.

Boncuk daha da büyüyecek, kedi arkadaşı ise biraz daha büyüyüp o şekilde kalacak.
Bakalım bu kedi-köpek dostluğu ne kadar sürecek.

Bu yaz, İnebolu’da kara bir köpek ile kara bir kedinin dostluğuna tanık oldum. Bu tanıklığımı fotoğraf ve videolarla belgeledim.

Blognot: Boncuk ve kedi arkadaşının videolarını kurgulayınca, önümüzdeki günlerde YouTube ve Dailymotion’da yayımlarım. Ayrıca Boncuk ve kedi arkadaşının fotoğraflarından oluşan bir galeriyi ve çektiğim videolardan hazırlayacağım kısa bir kurguyu bugünlerde bu yazının altında yayımlayacağım.

İnebolu, 7 Ağustos 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..