Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '11

 
Kategori
Kültürler
 

Böyle mi gitmeli hayat ?

Böyle mi gitmeli hayat ?
 

Nasıl bir hayattır ne şekil bir yaşam biçimidir demekten alamıyor insan değil mi? Şu ekranlarda iki haftadır sinir sistemimizi bozan  'HAYAT DEVAM EDİYOR' dizisini izledikten sonra bu insanlar ne yapıyor, gerçekten oralarda hayat bu şekilde mi devam ediyor diye siz de merak etmiyor musunuz? Yani gercekten aşık olduğu insanla beraber olanın cezası ölüm mü bu yörede? dedesi yaşında biriyle evlendirilmesi ölüme karşı yapılan bi kurtuluş tercihimi ya da? lütfen oralarda yaşayan ya da yakın yörelerinde bu tarz hikayeler duymuş olanlarınınz paylaşın okuyayım merağım geçsin ben bunun olabileceğine inanmak istemiyoum.70 yaşında biriyle 15 yaşında bir insanın evliliği???nasıl ilkel, nasıl bencilce, nasıl mide bulandırıcı değil mi?Sahneler yeterince sinir bozucu, aile içi ilişkiler hep bi çekince üzerine. Kendi babası tarafından başı okşanarak sevilmeyişi içinde uhde kalan bir babanın kendi çocuklarına şefkatin, sevginin, ilginin  en güzelini göstermek istiyor olması ama konu açığa çıkıp da kızının hatasını duyunca tamamen olayın dışında kalmak isteyerek tüm sorumluluğu anneye bırakması... Neden?? Çünkü töre diye bir şey var ki insanın elini ayağını bağlıyor. Töre söz konusu olursa ne babalık hakkın kalıyor ne analık... çocugun üzerinde hiç bir koruma hakkı bırakmıyor insanlar ne der düşüncesi... Ayıp olarak nitelendirirlen, töreye göre ters olduğu yanlış olduğu düşünülen olay en kısa yoldan nasıl halledilebiliyorsa o yapılsın emrediyor... çocuğun katil olmuş, ya da dedesi yaşında sapkın düşünceleri olan  biriyle evlendirirlmiş önemi kalmıyor..

Böyle mi olmalı peki gerçekten? Düzen böyle mi devam etmeli? LÜtfen fikirlerinizi paylaşın bunu konuşalım... ben yazacak bir şey söyleyecek bir söz bulamıyorum... şu anda böyle konusuyorum ama o kültür de doğsaydım ben de bu olanlara hak mı verirdim? Yine  bu kadar yadırgarmıydım acaba bilemiyorum... Asıl düşüncem şuan daha karnımdayken her şeyden korumaya çalıştığım bebeğimi bu şekilde bir hayat yaşamaya mecbur bırakmaktansa, aşkmış kocaymış töreymiş hiç önemi olmadan ölümüm pahasına kaçardım herhalde bebegimle... çocuklarının hayatı bu kadar değersiz mi yani demek istemiyorum ama tüm dizilerde gösterilen bu ki doğuda bu şekilde yürüyor hayat. Dizi Nevşehir de çekiliyor ama anlatılan doğu kültürü olduğu için bu şekilde konusuyorum yanlışım varsa affola... Gerçek nedir?doğrusu hangisidir?  

 
Toplam blog
: 10
: 1614
Kayıt tarihi
: 11.10.11
 
 

Her anından keyif aldığım anneliğim, kamuda mühendis olarak görev yapmanın haricinde farklı alanl..