Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '08

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Böyle patlıcan turşusu yediniz mi hiç ?

Böyle patlıcan turşusu yediniz mi hiç ?
 

Patlıcan turşusu


Burada akla hayale gelmeyecek bır turşu türü var ...

Çeltik kabuğu soyulup pirinç haline gelince arta kalan NUKA adı verilen toz gibi kısmı; su, tuz ve ve kırmızı acı biberin ince kıyılmış hali ile karıstırıp oluşturulan çamurumsu görünüşteki madde mayalanmaya bırakılır. Kıvamına gelince içine özellikle MIZUNASU denilen patlıcan konur, daha doğrusu gömülür nukalı karışımın içine. Bir iki gün içinde yenılecek hale gelir turşu. Nukanın içinden çıkarılan patlıcan iyice yıkanıp, dilimlenir .

Yalnızca patlıcan değil salatalık, havuç gibi diger sebzeler de NUKAnın içine gömülür. Çıkartıldığı gün tüketilmesi gerekli .

Aynı NUKA karışımını yıllarca kullananların olduğu söyleniyor. Ama zaman zaman içine bakmak gerekli..Böceklenme si sözkonusu imiş. Kayınvalidem " Her babayiğidin harcı değil NUKA yı temiz şekilde yıllarca kullanmak." der hep .

NUKAnın içinden çıkan turşu öyle tuzlu da değil. Sebzenin tadı değişmiyor. Ben en çok MİZUNASU denilen bizim yöreye özgü patlıcanın turşunu seviyorum. Bugün markette görünce dayanamadım aldım .

Bizim gibi turşu yapımı pek görmedim. Bazan sirke kullanıp turşu yaptıkları oluyor ama tadı bizimki gibi değil .

Ben turşu suyunu içmesini severim. İZMİR de Kemeraltı' nda bir turşucu vardır . Orada ki turşu suyunun tadını hiç bir yerde bulamadım. Yıllardır gitmek kısmet olmadı. Umarım gelecek sefere .

Burada NUKA içinde oluşan turşuyla yetinmek zorundayım. O da yalnızca bu mevsime özgü ...

Küpler içinde kurulan turşuların hayali ile yetinmek gerek ...

Sağlıcakla kalın ..Izmirli MB cular. Hadi Kemeraltı'na .

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..