Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Boyoz Çeşitlenmesi

Boyoz bir kültürdür.”  diye başladığım yazıyı hatırlıyor musunuz? Eğer hatırlamayan varsa “ İzmir Boyozu Her Yerde”  yazımı okuyup tekrar buraya dönebilir. Geçen yıl, Boyozun geçmişinden, aldığı coğrafi işaretten ve artık kolayca ulaşılabilirliğinden bahsetmiştim sizlere. Anlat anlat biter mi canım? O zaman da bu soruyu sormuştum, bitmez. İşte bu kültür çeşit çeşit bir hale gelmiş ve bizlerin karşısına çıkmış.

Bildiğimiz boyoz artık farklı farklı çeşitleriyle kendisini adeta yenilemiş.

Gıda sektöründe yeni ürün geliştirilmesi, farklı çeşitlerin oluşturulması ve ilgimizi çeken üretimlerin  gerçekleşmesi benim en sevdiğim ve sürekli takip ettiğim gelişmelerden.  Boyozda da bu kadar fazla çeşitle karşılaşacağımızı düşünmezdim mesela. Sade boyoz ilk göz ağrımız tabi ki onun yeri farklı, şimdi farkettiğim çeşitleri de hemen sizlerle paylaşmak için koştum geldim.

1. Patlıcanlı Boyoz,

2. Peynirli Boyoz,

3. Çikolatalı Boyoz,

4. Zeytinli Boyoz

5.Tahinli Boyoz

6. En sona sakladığım ve sevdiğim bir tat olan dınının “ Enginar.”  Yani, Enginarlı Boyoz.

Boyozun bu kadar çeşitleneceğini siz düşünmüş müydünüz? Enginarlı olması benim çok ilgimi çekti mesela, dondurulmuş şekilde karşımıza çıkan boyozlar mikrodalga fırında veya normal fırında 15 dakika içerisinde, hiç olmadı oda sıcaklığında çözünüyor.  Sektöre böyle farklı renkler geldiğinde hem piyasa canlanıyor hem de sizler farklı tatları deneme imkanı buluyorsunuz, ne mutlu. “ Ben yine sade boyozumu yerim giderim.”  diyene de  “ Hepsini denemek istiyorum, kulağa hoş geliyor. “ diyene de tamam. Yeter ki bu kültür hep böyle yaşasın.

Üretimde emeği geçen herkese tüketiciler ve okuyucularım adına teşekkür ediyorum.

 Sağlıkla Kalın!

Not: “ Çayın en sevdiği kankası.”

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..