Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '07

 
Kategori
Güncel
 

Bu gün 33. yıl dönümü

Bu gün 33. yıl dönümü
 

Türkiye, Cumhuriyet tarihi’nin beklide en hassas gününe 22 Temmuza adım adım hazırlandı. Önce meydanlar doldu. Yapılan “Cumhuriyet Yürüyüşleri”nde, milyonlar coşku ile geleceğin umudunu haykırdı. Sonra liderler, yaklaşık iki aydır meydan meydan gezerek, seçim kampanyalarını sürdürdüler. Gerilen sinirler, yükselen tansiyonlar, uçuk kaçık seçim vaatleri, karikatürler ve daha neler neler. Bu gün 20 Temmuz Cuma, seçim için sadece bir gün kaldı. Umutlar umutsuzluklar, gelecek günlerin hayallerini oluşturacak olaylar, hepsi önümüzdeki pazartesi günü belli olacak.

Evet, bu gün 20 Temmuz. Kıbrıs Barış Harekâtı’nın 33. yıl dönümü. Kaçımız hatırladı bu günü? Ama hiç unutmayanlar da vardı. Evladını, eşini, babasını, kardeşini bu savaşta kaybedenler, bu günü hiç unutmadılar. 21 Şubat 2007 tarihinde yazmıştım, Kıbrıs Barış Harekâtı Paraşüt Müfrezesi Komutanı Kahraman Yüzbaşı Şehit Sami Akbulut’un öyküsünü. (1) O yazının altındaki, “ O benim Biricik Babam ” başlıklı, oğlu Kürşat Akbulut’un yorumunu da okuyanlarınız olmuştur. “ … Uğruna can verdiği Kıbrıs, maalesef şu andaki çeşitli siyasi oyunlarla elden gitmektedir. Ders kitaplarından şanlı tarihimizin çıkarılması bunun en basit göstergesi değil midir? Peki, madem böyle olacaktı neden bunca şehit verdik ve arkalarında yüzlerce yetim bırakılmasına sebep olundu? “ diye haykırmıştı. Ne dersiniz? Kürşat Akbulut, babasının şehit olduğu 20 Temmuz’u unutabilmiş midir? Ya annesi, kardeşleri? O savaşta yakınlarını kaybedenler?

Kıbrıs Barış Harekâtı’nın 33. yıl dönümünde; ülkemizin bağımsızlığı, kutsal vatan topraklarının savunulması, cumhuriyet kazanımlarının korunması, Atatürk Devrimleri’nin sonsuza kadar yaşatılması savaşımında canlarını veren, ülke hizmetinde görevleri uğruna canlarını hiçe sayan tüm şehitlerimizi rahmetle anıyor, gazilerimize sonsuz minnettarlıklarımı bildiriyorum.


Fotoğraf; www.cnnturk.com
Not: Cumartesi pilav davetime gelmeyecek misiniz? Neden hala haber vermediniz?

1- http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=27107

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..