Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bu ne tema, bu ne radyo

Bu ne tema, bu ne radyo
 

Televizyonum olmadığı için sürekli radyo dinliyorum desem yalan olmaz. Ancak radyo dinlerken de saatlerce müzik dinlemiyorum. Bunun saçma ve gereksiz olduğunu düşünüyorum. Bunun yerine tematik radyolar dinliyorum. Hayat görüşüme uygun dini içerikli radyolar. Ancak bu radyolardaki bazı çelişkiler beni çok rahatsız ediyor. Aynı durum televizyon içinde belki geçerlidir ama televizyonum olmadığı için ben radyoyu değerlendiriyorum.

Radyoda değer verdiğimiz bir Hoca Efendinin çok güzel bir sohbeti yayınlanıyor, sohbette sünneti seniyeden, müslümanın eline, gözüne, diline hâkim olmasından bahsediliyor ancak sohbet bitince reklam giriyor, ilk reklam "Göster kendini" diye başlıyor. İşte burada tabiri caiz ise film kopuyor. Bu radyolarda bayan sesiyle şarkı, türkü yayınlanmıyor. Ancak reklamlarda bayanlar şarkı söylüyor.

Efendim bir radyoda Hoca mikrofonla ezan okunmasını, namaz kılınmasını bile caiz görmüyor ama o radyoda arabesk şarkılar bile çalınıyor. Diyeceksiniz ki Hoca ne yapsın? O radyoda program yapmasın efendim. Çünkü samimiyet kalmıyor.

Diğer bir radyoda soru-cevap yapılıyor (ki o sorulardan bazıları gerçekten ilginç olabiliyor) tam Hoca bir soruya cevap veriyor, sunucu şu numaradan Hocamızın bu konuda yazdığı şu kitaba kargo ücreti ödemeden sahip olabilirsiniz diyor. Tabii ki satış olacak ancak bunun duyurulacağı zaman ve şekil böyle olmamalı. Yine samimiyet konusunda endişeleniyoruz.

Bu örnekler saymakla bitmez. Ben yapılan bu işlerde reklam alınmasın demiyorum, satış yapılmasında demiyorum. Ancak siz bazı konularda hassas olduğunuzu söylüyorsanız, reklam alırken de, verirken de şarkı türkü yayınlarken de dikkatli olmalısınız. Yok, ben böyle iyiyim diyorsanız, o zaman ya hassasiyetlerinizi bir tarafa bırakacaksınız ya da hassasiyetlerinize uygun reklamlar alacaksınız ve yayıncılık yapacaksınız.

 
Toplam blog
: 59
: 2088
Kayıt tarihi
: 07.11.07
 
 

Psikolojik Danışmanım, 3 tane dünya tatlısı çocuğum var. Beşiktaşlıyım... Psikolojiye doğuştan bi..