Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '11

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Engellilerin Eğitimi

Engellilerin Eğitimi
 

Engellilerin eğitimi konusunda son yıllarda müthiş bir ilerleme var. Okullaşma oranı hızla artıyor. Nüfusumuzun % 8'nin engelli olduğunu düşünürsek eğer eğitimin önemini daha iyi anlıyoruz. Yapılan bütün çalışmalar bir engellinin dahi olsa hayatında birşeyleri değiştirebilmek. Neden bu kadar önemli engelliler? Çünkü siz her işinizi kendiniz yapabilirken onlar başkasına muhtaçlar. Başkasına muhtaç olmak dünyada insan nefsine en zor gelen durumdur. Düşünün bir kere özbakımınızda başkasına muhtaç olduğunuzu! Bir düşünün tek kaldığınızda ki çaresizliğinizi. 

Engelli veya özürlü çocuklarımızın eğitim ortamlarından ayrı kalmaması bazı eksikliklerin telafi edilmesi gerekiyor. Bunlardan en önemlilerinden bir tanesi ailenin çocuğundan utanmayıp onu eğitime kazandırmak istemesi gerekiyor. Engelli bir çocuğa sahip olmayı Allah tarafından bir cezalandırma olarak kabul etmemeli veya engelli bir çocuğa sahip olanların toplumun ikinci sınıf insanları olduklarını da düşünmemeliler. 

Bir diğer önemli konu eğitim ortamlarının hazır olmasıdır. Yani engel türlerine göre eğitim ortamlarının oluşturulmuş olmasıdır. Örneğin, hafif ve orta düzey zihinsel yetersizliğe sahip olan öğrenciler için kaynaştırma eğitimi ve özel eğitim sınıfları uygun olmaktayken (Daha sonra bu eğitim türleri hakkında bir yazı yazarız), ağır düzey çocuklarda ise eğitim uygulama okullarında eğitim hayatlarına devam edebilmektedirler. İşitme ve görme engelliler içinde özel okulları bulunmaktadır. 

Eğitim ortamlarına ulaşmada önemli konudur. Servis sisteminin sağlıklı ve geniş bir ağa sahip olması çok önemli helede dağlık yapılanmaya sahip olan veya yüzölçümü büyük olan illerde. 

Engelli bireylerin eğitimi için harcanan paralar ülkemzi için bir kayıp değil kazanımdır. Ancak şunu asla unutmamak lazım. Engelliler için yapılan eğitim çalışmalarını bir rant kapısı olarak görüp sadece para kazanma amacı güdülmemelidir. 

Engellilerin eğitimi konusunda bir bilincin uyanmış olduğunu görmek bizleri mutlu ediyor. Hele de 9 yıldır engelli öğrencilerin tanılamasını ve yerleştirme kararlarını veren bir kurumun müdürü olarak. Ancak bu farkındalığın neden bazı eğitim kurumlarında veya kişilerde daha fazla olduğunu incelediğimizde karşımıza o kişinin engelli bir yakının olduğu durumu çıkıyor. İlla bir engelli yakını sahibi olmadan da bu konuya ağırlık verilmesi bir gerçektir. 

Saygılarımla... 

 
Toplam blog
: 59
: 2088
Kayıt tarihi
: 07.11.07
 
 

Psikolojik Danışmanım, 3 tane dünya tatlısı çocuğum var. Beşiktaşlıyım... Psikolojiye doğuştan bi..