Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '13

 
Kategori
Eğitim
 

Bu öğrencilere ne oldu?

Bu öğrencilere ne oldu?
 

1 milyon 112 bin 604 öğrenci sınava girdi.

Artırılan kontenjanlara rağmen Anadolu liselerine girebilecek öğrenci sayısı 613 bin.

Geriye kalan 500 binin üzerindeki öğrenci 2013 yılının kayıp öğrencileri.( Eğitim-Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız, açıkta kalan öğrenci sayısının bilinenin aksine 700 bin civarında olduğunu ifade ediyor)

Bu öğrenciler Anadolu Liseleri puan barajını aşamadıklarından ya da kontenjana giremediklerinden, Millî Eğitim Bakanlığının tedbirsizliğinin ve öngörüsüzlüğünün kurbanı oldular.

Genel liseleri Anadolu liselerine çeviren MEB, çevir(e)mediklerini  imam hatip liselerine dönüştürdü. Bir de ilaveten yeni açılan imam hatip liseleri var. Buna rağmen, Anadolu liselerinin kısıtlı kontenjanı, 600 bine yakın öğrencinin açıkta kalmasına neden oluyor.

Bunun hesabını kimin yapması gerekiyordu?

Milli Eğitim Bakanlığının.

Yapmış mı peki?

Hayır. Ama başka hesaplar yapılmış olabilir...

Getirilen tedbir var mı?

Henüz yok.

Tedbir yok ancak öğrencilerin bir kısmı için seçenek var: Ya imam hatip, ya meslek lisesi. Örgün eğitim dışında ise açık lise seçeneği.

İmam hatipler öğrenciye daha cazip geliyor, çünkü Hükumetin himayesindeler.

Meslek liselerine öğrenciler ve veliler eskiden beri soğuk bakıyor.

Açık liseye gelince; bu seçenek  iyi bir şey ise, kapatalım bütün liseleri, herkes açık açık okusun. Oradan da açık üniversiteye devam ederler.  Zaten kapalıda okuyan da mezun olduğunda açıkta kalıyor…

O halde her yol imam hatiplere çıkıyor.

Acaba mecburiyetten mi?

Yeri geldiğinde “eğitim hakkı” diye siyaset yapanlar bu işe ne diyorlar acaba?

Sağlıklı ve mutlu kalın.

08.09.2013.   22.50.

 
Toplam blog
: 136
: 2817
Kayıt tarihi
: 20.03.11
 
 

Duyarlı olduğum konularda; düşündüklerimi, bildiklerimi ve birikimlerimi paylaşmak üzere burada b..