Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '07

 
Kategori
Müzik
 

Bu şarkıyı bileniniz var mı?

Bu şarkıyı bileniniz var mı?
 

Yaşı benim gibi 40 üzeri olanların mutlaka bir sürü Eurovision izlemişliği vardır. TRT'nin tek kanal olduğu siyah-beyaz yıllarda Eurovision Türkiye'de hemen herkesin tek meşgalesi gibiydi. Eurovision yaklaşırken Türkiye bu yarışmaya kitlenir yarışma finali de herkes tarafından izlenirdi. Yazımın konusu tam 23 yıl önce Eurovision'da yarışmış ve ödül alamamış bir şarkı.

Ama benim unutamadığım. Yıllardır mırıldandığım bir şarkı. Yıl 1984. Eurovision'u bir yıl önce Lüksemburg adına yarışan Corinne Hermes, "La Vie Es Cieadu" adlı şarkısıyla kazanmış. Bir sene sonra yarışma Lüksemburg'da yapılıyor. Ve yaşadığım sürece unutamayacağım şarkı başlıyor. Şarkının adı, "Ciao Amore", ülke Yugoslavya. Söyleyenler Vlado-Isolda ikilisi...

Yugoslavya o yıl haketmesine rağmen birinci olamadı. Yanılmıyorsam ikinci oldu. İlerleyen yıllarda Yugoslavya haklı olarak Eurovision'u protesto edip yarışmadan çekildi. Çünkü hemen her yıl iyi şarkı yapıyor ancak bir türlü birinci olamıyorlardı. Daha sonra biliyorsunuz Yugoslavya dağıldı. Yani bu ülke Eurovision'da birincilik alamadan tarihe karışmış oldu.

O yıl Eurovision'u Belçikalı yeni yetme Sandra Kim "Jamie Jamie La Vie" adlı parçayla kazanıyor. Ama bendeniz gariban Yugoslavya'nın Ciao Amore şarkısını unutamıyorum. Ne varki çok aramama rağmen şarkıyı hiç bir yerde bulamıyorum.

Sonunda internet ve You Tube imdadıma yetişiyor. You Tube'a "Eurovision 1984" yazarsanız hemen şarkılar geliyor. Benim şarkı ikinci klip.

Merak ettiğim blog yazarı arkadaşlarımdan bu şarkıyı hatırlayan var mı? Benim gibi bu şarkıyı unutamayan var mı? Hatırlamayanlar ya da hiç dinlememiş olanlara da dinlemelerini tavsiye ediyorum.

Şarkıyı dinleyenler ya da benim gibi bu şarkıya aşık olanlar duygularını benimle paylaşırlarsa sevinirim.

 
Toplam blog
: 179
: 2576
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Barışa ve kardeşliğe inanıyorum. Türkiye'nin yaşadığı tüm sorunların kardeşlikle çözümlenebileceğ..