Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '14

 
Kategori
Güncel
 

Bu sefer boykot edelim

Bu sefer boykot edelim
 

Küçük kartopu büyük çığlar oluşturur.


İsrail devletinin büyük bir vahşetle, bütün insani ve vicdani unsurları hiçe sayarak çoluk çocuk demeden Gazze ve Filistin’ deki insanların üzerine bomba yağdırması ile birlikte, ülkemizde de İsrail ve Amerikan ürünlerine boykot çağrıları yeniden gündeme oturuverdi.

Yıllardır ülkemizde dillendirilen ancak hiçbir olumlu sonuç alınmayan bu çağrının bu sefer olumlu bir karşılık bulacağı inancını yüreğimde taşıyorum.

Bu seferki boykot çağrısı istenilen sonucu verirse sürekliliği konusunda da ciddi adımlar atılması gerektiğini düşünüyorum.  nedenine gelince;

Bizlerin en büyük problemi  bir işin sürekliliğini sağlayamamamızdır. Hatta bu konuda bizim için söylemiş güzel bir söz vardır. “ Türk gibi başla, Alman gibi bitir.” Bu sözden de anlaşılacağı gibi işi bitirme ve devam ettirme konusunda biraz sıkıntılıyız.

Her şeye rağmen bu seferki boykot çağrılarının sonuç vereceğini düşünüyorum. 

Bu zamana kadar yapılan boykot çağrılarının karşılık bulmamasının en büyük sebebi  bizlerde oluşan bireysel olarak yapacağımız boykotun hiçbir anlam ifade etmeyeceği inancıdır. “ben almasam ne  olur ki” tek başıma olmaz” zaten ayda bir alıyorum” … gibi düşünceler boykot çağrılarının karşılık bulmamasının önemli sebeplerindendir.

Oysa küçücük bir kartopu yuvarlamaya başladığınızda kocaman bir çığ oluşturabiliyor. Bir bireysel oy bir partiye kazandırabiliyor. Araba lastiğinde ki tek bir cıvata hayat kurtarabiliyor.

O yüzden bireyselde olsa inatla devam etmek gerektiğini düşünüyorum.

Bireysel yaptığım boykotun sonuçları için bir çalışma yaptım. Acaba ben İsrail ve Amerikan mallarını almazsam ne kadarlık bir etki yaparım diye işte sonuç.

1 aylık ürün alımım ;

Abur cubur ( cips, çikolata, bisküvi, kraker, dondurma v.b.):  100 TL

İçecek (Kola, gazoz, meyve suyu, Limonata v.b.) : 100 TL

Temizlik malzemesi: ( Sıvı deterjan, çamaşır bulaşık deterjanı , sabun, şampuan, jilet traş köpüğü v.b. ) :250 TL

Toplam:  450 TL

Aylık olarak bakıldığında belki de küçük ve komik bir rakam, bu kadarlık bir rakam İsrail’e bir kıl kopartmak kadar bile etki etmez.

Ben sigara kullanmıyorum. Sigara kullananların sigara parasını da buraya ekleyelim. 

Sigara kullanımı : 1 paket sigara 6 TL den, günde 1 paket, ayda 180 TL dir.

Yani toplam: 630 TL olur.

Aylık 630 TL X 12 Ay = 7560 TL .. Bu bir kişinin yıllık boykot bedelidir. Hala bir şey ifade etmiyor olabilir. Sayıyı arttıralım.

10 kişilik bir aile olursa 75.600 TL olur.

Peki 100 kişi olursa 7.560.000 TL olur.

Peki 1000 kişi olursa 7.560.000.000 TL olur.

Sen boykota başla  ısrarla devam et. O çığ gibi büyüyecektir. 

Boykota başladığın da boykot205@gmail.com mail adresine gönder. Toplam sayı oluştuğunda rakamı sizlere yazarım.

 
Toplam blog
: 9
: 636
Kayıt tarihi
: 14.09.09
 
 

Kariyerinin son 10 yılını, Orta düzey yönetici olarak devam ettirdi. UluslararasıAssociation for ..