Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '20

 
Kategori
Müzik
 

Bu yaz kimleri dinledik?

Bu yıl pek istediğimiz gibi bir yaz yaşayamadık, malum koronavirüs. Pandemi sürecinde müzik sektörü kan kaybetmeye başladı. Üretim azaldı, konserler ara ara yapılmaya başlanıyordu ki, konserler ve etkinliklerin yasaklandığı haberleri de geçtiğimiz günlerde geldi. Bu sektöre hizmet verenler profillerini kırmızıya boyadı ve bu pek hoş olmayan karardan dolayı tepkilerini haklı olarak gösterdiler. 
 
Gerçekten bir tek şarkıcılar ve müzisyenler değil backstage (kamera arkası) çalışan yüzlerce insan var. Ekmek kapımız dedikleri 'müzisyenlik' bir karara bakarak herşey durdurdu ve herkesin eli kolu bağlı. Nereye kadar gidecek inanın bilmiyorum. Ben de sizler gibi izleyip hayret ediyorum. Bu kara bulutlar bir an önce yok olur da, o özlediğimiz ambianslı, ihtişamlı geçen etkinliklere katılırız. 
 
Şimdi gelelim asıl konumuzda. Evet bir yazı daha acısıyla tatlısıyla geride bıraktık. Peki bu yaz en çok kimleri dinledik,  gelin beraber göz atalım. 
 
'Her Mevsim Yazım' ve 'Bir Daha' şarkılarıyla bu yazı alıp götüren Zeynep Bastık'ı ben de sizler gibi çok dinledim, sevdim. Bir çok yazımda hep Zeynep Bastık'tan bahsetmiştim ama bu başarısını da yazmasam olmazdı. Bu yaz en çok dinlenen kadın vokal kesinlikle 'Kalbim Tatilde' ile Ziynet Sali. Gerçekten yaptığı son şarkılar hep nokta atışıydı. 'Kalbim Tatilde' halen listelerde ve dijital platformların yıldızı.
 
'Kendime Sardım' ve son ve taze şarkısı 'Heyecandan' ile listelerin bir üst sıralarında olan erkek vokal Oğuzhan Koç'tu. Özellikle 'Kendime Sardım' diskografisine altın değerinde bir şarkı bıraktı. Halen bayıla bayıla dinleniyor. Hadise'de son golünü 'Küçük Bir Yol' şarkısıyla attı. Bu yaz özellikle no name isimler ambargo koydu. İlk örneği ise 'Galaksi' şarkısıyla Ece Mumay oldu. Özlenen o pop tınısını bu şarkı da gerçekten aldım ve ben de dinliyorum. Daha önce Bilal Sonses'in de seslendirdiği 'Cennetten Çiçek' şarkısıyla Zehra bambaşka bir noktaya taşıdı. Radyolarda, arabalarda, storylerde deli dinlenip paylaşıldı. 
 
İrem Derici 'Yazsın Bana' şarkısıyla yazın ortasını alıp götürdü.  'Kalben' ve 'Gece' şarkılarıyla müzik kariyerine sıkı sıkı bağlanan Murat Boz'da iyi işlere de imza attığını düşünüyorum. Yazın sonlarına geldiğimiz zaman ise Sibel Can'ın taze albümü 'Hayat'ta sevilenler arasında. Özellikle dijital mecralarda çok sıklıkla adını duyduğumuz ve dinlediğimiz Didomido ve Eglo G'nin 'Nimet'i de 2020 yazının son gollerinden biri oldu. Yabancı müzikte ise Lady Gaga 'Chromatica' ve Tylor Swift'in 'Folklore' albümlerini pek sevdim, gerçi 'Folklore' albümü şu dönemlerde yaşadığımız mevsim geçişlerinde dinlenmenin tam zamanı.
 
Bakalım 2021 yazına girdiğimiz zaman bizi ne gibi sürprizler bekliyor olacak. Yine değerlendirip üstüne konuşmaya devam ederiz.
 
 
furkancanhazar@gmail.com
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..