Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '14

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Bugün ne giysek? Çocuklara kıyafet kendilerine seçtirmenin avantajları

Bugün ne giysek? Çocuklara kıyafet kendilerine seçtirmenin avantajları
 

Oğullarım adına kıyafet seçmek için birçok mantıklı neden bulabilirdim. Kendileri seçerlerse çok ince ya da çok kalın kıyafet seçerler, hatta korkunç renkleri birlikte giyerler diyebilirdim. Ama demiyorum. 3,5 yaşındaki Luka ve Nisan’da 5 yaş olacak Leon giyeceği kıyafetleri bir yıldır kendileri seçer. Üstelik yaptıkları işten çok ta eminler! Hatta Leon geçen yaz için kıyafet almaya gittiğimizde her şeyi kendisinin seçmek istediğini önceden ilan etmişti bile. Bana uyar!

Benim karıştığım tek nokta “iyi” ve “kötü” giysilerdir. Aslında karışmak denmez. Dışarıda ve evde giydikleri kıyafetler ayrı çekmecelerde duruyor. Oğullarım kıyafetlerini ona göre seçerler. Dışarıya çıkarken “iyi giysi” çekmecelerinden, evde oynarken ya da bahçeye çıkarken “ev giysileri” çekmecelerinden seçim yaparlar. İleride kendilerinin dolaptan kıyafet seçip giymelerini isteyeceksem, buna ne kadar erken başlarsam o kadar iyidir diye düşünmüştüm. Hemen fark ettim ki onlar için giyinmek öyle daha keyifli oluyor. “Bugün hangi renk giymek istiyorsun?” sorusuyla başlamıştım. Beni zorladıkları renklerin en sevilenleri olduğunu hemen anlamıştım, ama olsun bu işten hepimiz zevk alıyorduk. 

Sonra Leon tek başına giyinmeye başladı. Kendisi seçebildiğinde daha istekli giyindiğini gördüm. Bir de kendilerine ait bir zevk başka nasıl oluşsun ki? Tamam, Luka bu aralarda Pepe tişörtlerini çok seviyor, Leon uzun zamandır McQueen’li eşofman altları. Ama bunlar zevk değil bence. Bunlar o anda revaçta olan karakterlerine bağlı tercihler. Zevk başka bir şeydir. Leon bu konuda ilk adımı atmış durumda. Turuncuyu çok seviyor, tam bir bucuk yıldır!

Havaya uygun olmayan giysi seçmediler mi hiç? Tabi ki seçtikleri oldu. Ama olsun, ne olacak biraz üşürse ya da terlerlerse? Bir daha ki seferde ona hava konusunda küçük ama önemli bir ipucu verdiğimde beni dinler. Dinledi de. Hep aynı şey giymek istemediler mi? Evet, bu da oldu. Özellikle pijamalarda dönemsel favoriler var. Yıkanması gerektiğinde, akşama kadar kurusun diye o pijamayı sabahleyin yıkıyorum.  

Tüm bu kıyafet seçme işinin en güzel yanı bambaşkadır: Gerçekten acelemizin olduğunda ne çıkartırsam itiraz etmeden giyerler. Ancak daha iyisi de var! “Hadi üstünüzü değiştirin” dediğimde ne benim ve ya eşimin yukarıya çıkması gerekiyor, ne de onları giydirmemiz gerekiyor. Onlar istedikleri giysiyi seçiyor. Leon tek başına giyiniyordu zaten, artık Luka da yapabiliyor. Yetersiz kaldığı noktada Leon ona yardım ediyor. Müthiş, değil mi? Onlar mutlu, biz de!

 
Toplam blog
: 8
: 2776
Kayıt tarihi
: 09.10.13
 
 

İstanbul yakınlarında bir köyde alternatif ve renkli olduğu kadar da çılgın ve sıradışı bir hayat..