Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '21

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

BUGÜNLERDE DEVLET NE YAPMALI

Evet

Sevgili Devletim

Evet

 

Bugünler

Hassas günler

Bugünlerde

Senin yapman gerekenler

Sevgili Devletim

Suçlayıcı olmayacaksın

Asla ama asla

 

Sen devletsin

Sen bir güçsün

Suçu işleyeni tutacaksın

Çıkaracaksın yargının karşısına

Gerisine karışmayacaksın

 

Devlet kurumlarla işler

Her konunun bir kurumu vardır

O kurum

Kendisine gelen konuyu inceler

Gerekli işlemleri yapar

İşi bitirir

 

Zaten

Sevgili devletim

Modern Devlet kurumsallaşmış devlettir

 

Yöneten

Bu kurumları sağlıklı çalıştırır

Sen de

Böyle olacaksın devletim

 

Sen

En çok

Dinleyen olacaksın

Gözleyen olacaksın

Sorunları

Çok önceden sezen olacaksın

Ve

Önlemleri alıp gideren olacaksın

 

Devlet bu

Sevgili Devletim

 

Sana düşen bir başka konu

Sevgili devletim

Açık sisteme geçeceksin

Açık sistemin en büyük özelliği

Dönüt (geri bildirim) vermesi

Düzeltme yaptırmasıdır

 

Şunu unutma sevgili Devletim

Matematik önermelerden başka

Yüzde yüz doğru sonuç veren

Önerme yoktur

 

İşte bu yüzden

Düşünüp planladığın amaca ulaşmayabilir

Ulaşmayınca da

O önerme dönüt verir

Amaca ulaşamadım der

 

Sen de Devletim

O dönütü alınca düzeltme yaparsın

Olur biter

İşler rayına oturur gider

 

Yine

Çok önemli bir başka konu

Doğru sözlü olup

Verdiğin sözde duracaksın

 

Ve de

Sevgili Devletim

Çok müşfik olacaksın

Herkese karşı olacak bu müşfiklik

 

Unutma sevgili Devletim

Ancak

Müşfik olup etkin dinleyen Devlet

Sorun bırakmaz

 

Halkının tamamı sorunsuz olur

Mutlu şekilde yaşar gider

Sana da

Bol bol hayır dualarında bulunur halk

 

İşte

Sevgili Devletim

Benim sana önerdiklerim bunlar

Gerçekleştir bunları

Gör bak o zaman

Sağlık sorunu kalacak mı

İnsan ilişkileri yerlerde sürünecek mi

Ekonomi

Üreten ekonomi olmadan kalacak mı

Öğrenme

Değerlemeler yaratıp

Toplumu daha modern toplum yapacak mı

Ülkemiz

Teknik teknoloji alanında yerinde sayacak mı

Diplomasimiz

Anlaşmazlıklar üzerinde değil

Anlaşmalar üzerinde yürüyecek mi

 

Gel

Sevgili devletim

Gel

 

Sen ve ben

Ele ele

Kol kola girelim

Kusur arayıp

Suçlamalarla

İnsanlarımızı bizden soğutmayalım

Dimdik

Ayakta olalım hep de öyle kalalım

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..