Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '16

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Bulgur Pilavı

Bulgur Pilavı
 

Merhaba,
 
Ülkemizde baharın gelişinin, doğanın canlanıp yenilenmesinin kutlandığı Hıdrellez, Nevruz gibi mevsimlik bayramlarda pilav yapılması ve etle birlikte yenilmesi yaygın bir gelenektir.Yine memleketimizin  bazı yörelerinde ise  yapılan “yağmur duası”nda evlerden toplanan malzemelerle pişirilen pilav topluca yenirmiş.
Özetle bolluk-bereket dileğinde şekillenen ritüellerin baş yemeği hemen her zaman bulgur pilavıdır.
Pirinçten daha sağlıklı olmasıyla  şöhret olmuş ve bugün de sofraların vazgeçilmezi olan bulgur pilavı lezzetli, doyurucu ve bir o kadar da besleyicidir.
 
 
MALZEMELER:
 
Pilavlık iri bulgur
Acı biber
Salça
Sıvı yağ
Domates
Soğan
Tuz
 
YAPILIŞI:
 
Pilavlarımı daha önce de yazdığım gibi hep düdüklü tencerede pişiriyorum. Bulgur pilavının da yöntemi aynı.Önce 1 adet yemeklik doğranmış soğanı yağ ile kavuruyorum.  Sonra salçasını ekleyip, doğranmış biberleri, yine doğranmış 1 adet domatesi ve tuzunu ekliyorum. 1 su bardağı bulgur için 1,5 su bardağı su kullanıyorum. Suyunu koyup kaynayınca bulguru ilave ediyorum. Tencereyi kapatıp buhar düdüğünü dik konuma getiriyorum. 7-8 dakika tutuyorum. Ve buhar düdüğünü yatık hale getirip kapağını açmadan demlenmeye bırakıyorum. Yani hem ocağı hem de düdüğünü kapatıyotum. 10 -15 dakika sonra pilavımız  yemeğe hazırdır.
Tencere tabanlarının kalınlığı ısı farklılığı yaratacağından önce 7 dakika deneyip, sonra 8 -9 dakika olacağına siz karar verebilirsiniz.
Yoğurt, salata ve cacıkla tüketebilirsiniz.
 
Afiyet olsun.