Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '16

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Bulgurlu Roka Salatası

Bulgurlu Roka Salatası
 

Roka Salatası


Uzak değil, komşu... Ege'nin karşı yakası Yunan mutfağından bir salata. Bir seyahatimizde sıcak yaz akşamında hafif bir şeyler yiyelim diye oturduğumuz Selanik sahilindeki  restorandan  tek aklımda kalan bu salata. İçinde sevdiğim şeyler olduğundan iştahla tüketmiştim. Yazdan beri de soframdan eksik etmiyorum Aslında orjinali bebe ıspanağı ile yapılmıştı. Ben de onun yerine roka kullandım.Sonuçta taze olan her yeşillik kabulümdür. Daha önce buğdaylısını yapmıştım ama bulgurlu hiç denememiştim.

 

Malzemeler: Bebe ıspanağı veya roka, ince bulgur, nar, ceviz, beyaz peynir, zeytinyağı, limon veya nar ekşisi, tuz.

 

Rokaları iyice yıkayıp biraz sirkeli suda bekletiyorum. Sonrasında sudan bir kez daha geçirip süzgeçte süzdüm. İri iri doğradım. Ayrı bir kapta  çok az bulguru ( 2 yemek kaşığı kadar) kaynar su ile bulgurla aynı hizada olacak şekilde  ıslattım. Salatayı hazırlarken o sırada  bulgur da şişmiş oluyor.  Daha sonra sunum tabağıma doğramış olduğum rokaları alıp, üzerine ince bulgur, nar taneleri, nar ekşisi, ceviz, zeytinyağı, tuz ve peynir dilimleri ile salatamı tamamladım. Nar ekşisi yerine limon da kullanabilirsiniz. Bu leziz salatayı ilk fırsatta denemenizi öneririm. Afiyet olsun.