Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '11

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Burdur Metef Fuarındaydım

Meslek Lisesi mezunu olarak okuduğum okulumla hep gurur duymuşumdur. Genelde lise öğrenimini tamamladığımız okullarımızla hepimiz gurur duyarız. Hiçbir zaman okuduğum okul sorulduğunda bitirmiş olduğum okulu söylerken boynumu bükmedim aksine gururla okulumu söyledim. Çünkü bütün okullarımızın eğitim ve öğretim adına ülkemize olan katkısını kimse inkâr edemez. Ülkemizin fen lisesi de olacak, meslek liseleri de olacaktır. Okullarımızdan Mesleki Teknik ve Halk Eğitim Merkezlerinin, Çıraklık Eğitim Merkezlerinin, Kız Sanat okullarının 2 Haziran 2011 tarihinde Burdur Öğretmenevi bahçesinde METEF fuarı vardı. 

METEF fuarında en başta dikkatimi çeken Sayın Valimizin açılışa tam zamanında gelerek konukları ve katılımcıları bekletmemesiydi. Protokol üyeleri genelde zaman konusunda hassas davranmıyorlar. Acaba Sayın Valimiz gecikir mi diyenler? Yanılmış oldular, tam zamanında valimiz yerini almıştı. Hepimizin içinden geçen duygular vardır; bunlardan biriside beğenilmek, takdir edilmektir. Ve yaptığımız, ürettiğimiz, sergilediğimiz eserler için olumlu veya olumsuz yorum duymaktır. Burdur METEF fuarının açılışında Kız Meslek Lisesinin öğrencileri tarafından üretilen ürünlerinin incelikleri, Türk sanat müziği grubunun icrasını sunan bayanlar grubunun orijinallikleri, Gölhisar METEM öğrencisi Onur Çakar’ın sunumları katılımcılar tarafından alkışlandı. İl Milli Eğitim Müdürümüzün konuşmalarından “Burdur olarak mesleki eğitim alanında ki okullaşma oranımızın Türkiye ortalamasının üstünde olduğunu öğreniyoruz”. Sayın Valimizin ifadelerinde ise “Meslek edindirme kursiyerlerine devam ederek başarı belgesini hak edenlerinse işlerinin hazır olduğunu açıkladı”. Burdur ili ve ilçelerindeki tüm mesleki eğitim ve öğretim kurumları stant açtılar. Kurumlarımızın hepsi projelerini, bir yıl boyunca ürettiklerini ziyaretçilerin önüne serdi. Projelere yeniliklerin olduğu stantlar dikkat çekti, değişime gidilmeyenlerdeyse sadece ziyaret edildiler. 

Fuar kelimesinin benim belleğimdeki yeri lise birde başlamıştır. Mekke‘nin tarihini okurken ticaret erbaplarının özellikle fuar ve panayırlara değer verdiklerini tarih öğretmenimiz tarafından öğretilmiş ayrıca siyer ders öğretmenimizde Mekke de fuarın ünlü olduğunu anlatmıştı. Okulların yıl boyunca ürettikleri, projelerini, ürünlerinin sergisinin geniş katılımına ilk defa davet edilmiştim. Sosyal etkinliklerin faydasına inanırım. Fuara gitmem sayesinde lise yıllarında beraber okuduğumuz arkadaşlarımdan, fakülte yıllarından tanıdıklarımla karşılaşmakta ayrıca kazanımımdı. Meslek liselerinin önemine dikkat çekmeme gerek var mı bilmiyorum? Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Mustafa Koç “Meslek liseleri meselesi, ülke meselesi “derken ara elamanın önemine vurgu yapmaktaydı. Bizim her alanda kendini yetiştirmiş elamana ihtiyacımız var. Her alanda eğitim ve öğretim yapan kurumlarımız hepimizin göz bebeğidir. Kimi okullarımızın gayesi üniversitedir, kimi okullarımızın amacı meslek öğretimi ve eğitimidir. Ülkemizdeki insanların mesleki bilgilerinin yetersiz olduğunu çoğu zaman konuşmuşuzdur. Ustaların işlerine özenmediklerinden, iş yapım şekillerinin hoşunuza gitmediğini, inşaatınızdaki döşemelerin, yapı malzemelerinin uygun olmadıklarını şikâyet etmişizdir/ederiz. Meslek lisesinde ki okuyan öğrencilerimizin el maharetlerini kimse inkâr edemez. Burdur’da buna bizzat şahit oldum. Gölhisar METEM elektrik bölümü öğrencileri tarafından yapılmış olan anahtarlıkları görenler benim gibi aynı kanaate varırlar. Protokol üyelerine de Gölhisar METEM yöneticileri tarafından anahtarlıkları kendilerine takdim edince, protokol üyeleri anahtarlıkların kim tarafından yapıldığı sorulunca? Öğrencilerimiz dediklerinde takdirlerini belirttiler. Hele fuara gelen tüm ziyaretçilerin dikkatini çeken ürün Gölhisar METEM’ aitti. Akülü el arabasının çektiği ilgiyi başka hiçbir ürün çekmedi. Kimi ziyaretçi bindi, kimi sürdü, kimisi de bilgi aldı. Ayrıca halkımız arasında kaba taş olarak bildiğimiz taşında tanıtımı yapıldı. İlgi, alaka fazlaydı. 

İl mili eğitim müdürlüğü görevlilerinin yardımlarından dolayı Gölhisar’dan katılan tüm kurumlarımız adına kendilerine teşekkür ederiz. Meslek liselerimizin ürünleri sizler, bizler için önemli olmasa da gençlerimiz için çok önemlidir. Gençlerimiz yaptıkları, işledikleri, sundukları ürünlerin sadece ziyaret edilmesini beklediler. Oradaki tüm katılımcıların dileği buydu. Halk eğitim merkezleri, çıraklık eğitim merkezleri hiç olmazsa sergilerimizde bizleri görün der gibiydiler. Ülkemizde imkân tanındığı zaman ve insanımıza değer verildiğinde ilginç projelere imza atacaklarına yürekten inanıyorum. Fuar ziyaretçilerinin de görüşü bu yöndeydi. METEF fuarına okullarımız katılmak zorundadır. Fakat burada katılan kurumlarımızın da takdir edilmesi gerekiyor. Eksiklerini tespit eder isek onlara uygun dille ifade edebiliriz. Yıllardır adını duyduğum fakat hiç ziyaret etmediğim METEF fuarının açılışında bulunmama vesile olan Gölhisar METEM Müdiresi Sayın Nilgün Ayan hanımefendiye teşekkür ediyorum. Meslek lisesinde okuyan öğrencilerimizin de en çok sevindikleri, en mutlu oldukları an METEF fuarlarıdır. 

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..