Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '14

 
Kategori
Futbol
 

Bütün futbolcular sakal bıraksın

Bütün futbolcular sakal bıraksın
 

sakallıyız hepimiz, yaşasın takımımız...


 
Başlarına takke filan taksınlar… Ayaklarına şalvar. Üstlerine ferace… filan. Ve maça çıkarken ellerine mutlaka birer tespih almaları gerekir.
 
Yoksa başka nasıl maç kazanılır ki?
 
Bakın Arda’ya… Maşallah , saç sakal yerinde… İspanya’dan da milyonlarca Euro alıyor.
 
Çocuklar, gençler  ona nasıl özenmesinler?  Ön büyük Arda… O da koca sakallı… Yalnız o mu? Artık her takım da birer ikişer derken, bu gidişle sakalını kesen futbolcu kalmayacak.
 
Neymiş? Yeni moda buymuş. (Moda’yı da çıkaran Arda… Öyle mi ? )
 
Arkasından Galatasaraylı Selçuk sakal bırakıyor… Arkasından Fenerbahçe’li  kaleci Volkan Demirel sakal bırakıyor… Ondan sonra da sakal bırakan bırakana… 
 
Bir bakıyorsun. Bir Super Lig takımı maça çıkıyor. Bütün futbolcular sakallı…
 
Ondan sonra, ister misiniz, ilkokul çocukları da annelerinden sakal almalarını istiyorlar mı?
 
Çünkü sakal moda. .. Çünkü artık herkes sakallı… Giderek tabii, memleketteki bütün vatan evlatları da sakallı olacak. Çünkü sakal sünnet! Olmazsa bıyık verelim… Ama futbolcularda mutlaka sakal…
 
Ne olacak bu işin sonu? Derken… Ankara’dan aklı başında bir Yönetici, bu işe bir son verdi.
 
Gençlerbirliği Yöneticisi Sayın İlhan Cavcav, bundan böyle : “.., maçlara sakallı çıkma yasağı getirilmeli diyerek; Gençlerbirliği'nde maçlara sakallı çıkan futbolculara 25 Bin TL ceza kesilmesi talimatı verdi. Tekrarlanması halinde ise 25 Bin TL artı, kadro dışı bırakın.” dedi.
 
İşte yönetici diye ben buna derim. 
 
Millet , imamlar gibi sakal, bıyık gırla gidiyor… Efendim, Teknik Direktörler seyrediyor. Sesini çıkarmıyorlar… Yöneticiler seyrediyorlar, belki de içlerinden “mümin çocuk, kerataya yakışmış da…”  diyorlar. Bu devran sürüp gidiyor.
 
Ne kadar anlatmak istesek. Arkadaş sakal modern insanın göstergesi değildir, o ancak ataletin, deruni duyguların ve  dünyayı bırakmış, öteki dünyaya başlamış kişilerin imgesidir… Anlatamazsınız. Moda böyle işte… Birisi bir kez çıkardı mı , herkes ona uymaya kendini mecbur hissediyor. .. “Ulan işe bak  Arda sakallı oynuyor, Volkan da, Selçuk da… Benim onlardan kalır yerim var mı; ben de uzatırım anasını satayım…” diyerek, futbolcu milleti sakal uzatmak üzere sıraya giriyor.
 
İşe bakın. Aslında burada bir akıl mantık var mı? Sakalı haklı gösterecek bir neden var mı?
 
Neyi gösterir sakal? Ben herkesten farklıyım. Daha güçlüyüm. Daha forsluyum. Arkadaş takım içinde bana kimse dokunamaz; söz bile söyleyemez.
 
Hadi bakalım, Arda’nın sakalını kestirin. Kesmez. Çünkü o büyük… Ona kimse sakalını kestiremez. Volkan’a, Selçuk’a  sakalını kestiren bakalım… Kolay kolay kesmezler… Çünkü onlar da büyük. Onların bir çeşit dokunulmazlıkları var. Heytt..!
 
Şimdi ne olacak! Ben İlhan Cavcav’a Yönetici derim, ağabey derim… Ve ellerinden öperim . Yönetici dediğin böyle olur. Kimsenin ağzının içine bakmaz. Doğru bildiğini uygulamadan çekinmez.
 
“Sakallar kesilecek… Kess…!”
 
Bakalım haftaya Gençlerbirliğinde bir tek sakallı futbolcu kalacak mı? Ne mümkün?
 
Ardından da Fenerbahçe’ye, Galatasaray’a bakacağım. Onlar ne yapacaklar.
 
Ne yapacaklar? İlhan Cavcav’ı mı taklit edecekler sanki… Hem sakaldan ne çıkar? Ne zararı var ki! Düşünce tarzı böyle..
 
Çok zararı var ama siz aslında görmemezlikten geliyorsunuz. Sakalılar sizi “İhtiyarlar takımı” yapıyor. Ondan sonra kimse koşmak istemiyor. Ortalarda, işte, dolaşıp duruyorlar. Selçuk Hamit’e bakıyor; Hamit Burak’a … Ondan sonra Sabri , koş Allah koş… Nasıl olsa senin sakalın yok. Sakalın olsaydı sözün dinlenirdi Reiz!
 
Ne demiş İlhan Cavcav üstat: 
 
“Yahu kardeşim niye böyle bir karar aldım? Ben söylüyorum ayıp oluyor belki. Ben 80 yaşındayım ve her gün traş oluyorum be kardeşim. Ne o Beşiktaş'ın antrenörü çıkıyor böyle bir sakal ? Volkan böyle bir sakal? Selçuk'ta sakal, Beşiktaşlılar da sakal. Yahu arkadaş, burası "imam hatip okulumu"? Sen spor yapıyorsun. Sen ilerlemede, gençlere örnek olacaksın. 23 yaşında benim torunum var ve sakal bırakıyor. Oğlum kes diyorum, bana ne diyor “biliyor musun dede, bütün sporcular sakallı onlara niye demiyorsun..” Hadi buyurun.  
 
İlhan Cavcav haksız mı?
 
Yok şaka maka, bundan böyle Milli  Takım’a sakallı olmayanı almayalım. Gitsin uzatsın öyle gelsin efendim…
 
Bence normali, her takımın bir berberi olmalı (çaycıyı filan boşverin, Galatasaray gibi uzaklaştırın..) Ama berberi ihmal etmeyin. İhmal ederseniz, adamlar milyon lira verip , en son arabaları alıyorlar da, on lira verip berbere gitmiyorlar. Bence kulüp berberleri, 1 TL. sına tıraş yapmalılar, fazla da değil. Belki o zaman Yöneticiler, futbolcuları sakal kesmeye ikna edebilir.
 
Yoksa, bu gidişle kadınların tümü türbanlı, ehh bizde sakallı makallı bir  ülke olacağız  Bu bazılarının hoşuna gidebilir, ama benim değil. İlhan Cavcav’ın hiç değil…
 
İnşallah. Bakalım sakal cephesinde yakında neler olacak. Göreceğiz.
 
Ama bana göre bu yıl Gençlerbirliği Şampiyon!
 
 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..