Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '09

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Büyükçekmece sazanları acil yardım bekliyor.

Büyükçekmece sazanları acil yardım bekliyor.
 

Haydarpaşa önünde 2009 / ezgiumut


Sel sonucunda oluşan ve hiç hesaplanamayan dikkatsizlikler doğa dengesini bozarken bakınız doğasever insanlar nasıl çabalıyor. Belki bu bloğu okuyanlardan yardıma koşacak zamanı bulabilenler olabilir düşüncesiyle TRakus'daki yardım çığlığını bloğuma aynen aktarıyorum. telefon numarası aşağıda. Yapılacak işi de verdiğim linkte açıklamışlar. Denizden göle kova kova balıkl aktarmak. Bilmiyorum ne kadar okunacak.

"Sel felaketi süresince günüllü arkadaşlarımla birlikte Selimpaşa,Büyükçekmece ve Çatalca yörelerinde koşturup durduk.Şimdi ise doğasever dostların ilgisiz kalamayacağı bir sorunla karşı karşıyayız.Büyükçekmece gölü nde üç yılda biriken suyun iki katı bu sel felaketinde iki günde birikti.Savak kapaklarını açtılar ve Sumru Adası nın olduğu alanda sular 2 m yükseldi.Sel suları ne var ne yok önüne katıp Marmara ya süpürdü.Kapakların açılması ile birlikte büyük gölde ne kadar tatlı su balığı varsa Sumru Adası nın bulunduğu tuzlu sulara sürüklendi.Sumru adası havzasında 1-1,5 m boyunda sazan balıkları gördüm.Tuzlu su havzasına sürüklenen balıklar günlerdir yaşam savaşı veriyorlar.İski ile,Büyük Şehir,Büyükçekmece Belediyesi ve Çevre Orman Bakanlığı ile yaptığım görüşmelerde gerekli izinleri aldım.İki gündür bir avuç gönüllü ile birlikte 5 000 000 civarında yavru balığı büyük göle taşımayı başardık.Yüz milyonlarca balığın tamamını kurtarmamız elbette sözkonusu değil.Ama hala milyonlarca balığı kurtarma şansımız var.Çalışmalarımız yarın,öbür gün ve balıklar sağ kaldığı sürece devam edecek.İşi gücü izin veren dostlarımdan dileğim bize destek olmaları ve bu çalışmalara katılmaları.

Telefonum : 532 216 92 84

Destek olacak herkese şükranlarımı sunarım. Fikret Can "


"http://www.trakus.org/kods_bird/uye/?fsx=2fsdl4@d&detay=1233




 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..