Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '19

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Çağdaşlaşamamak Sıkıntısı

Günümüz Türk toplumu

Yani bizim sevgili toplumumuz

Bir temel noksanlık yaşıyor

O da canlarım

Çağdaşlaşmayı es geçiyoruz

 

Çağdaşlaşmayı es geçen toplumlar

Geçmişi yaşarlar

Bu da yaşamak değildir canlarım

 

Yaşamak

Bugünü yaşamaktır

Bugünü yaşamak

Yarını bugünden daha güzel yaşamanın

Koşullarını oluşturmaktır

 

Daha güzel ilişkiler içinde bulunup

Saygıyı

Sevgiyi

Özdenetimi

Empatiyi

Sorun çözücülüğü

İşbirliğine yatkınlığı

Yaşama katıp

Birlik içinde mutlu yaşamaktır çağdaş erek

 

Bunun için de canlarım

Düşünen toplum olacağız

Bunu okullar kazandıracak

 

Ancak düşünen insan vardır çünkü

Düşünmeyen yoktur

Yok olandan ne beklenir ki

Düşünerek güzellikler üretilir bunu bileceğiz

 

Akıllı olacağız

Ahlaklı olacağız

Adaletli olacağız

Adaplı olacağız

Yaşama aşkla bağlı olacağız

 

Bunlara

Bilen olmayı

Bildiğini yapan olmayı

Yapabildiğini yapan olup iş edinen olmayı

Ve canlarım

Yakın olma ilişkisinde gelişkin olmayı ekleyeceğiz

 

Yani canlarım

Toplumun mutluluğundan mutluluk duyacağız

 

Bütün bunlar canlarım

Öğrenmeyle kazanılacak edinimlerdir

 

İşte geldik en önemli noktaya

Okullar

Mutlaka ve mutlaka

“Öğrenmeyi öğrenmeyi” öğretecekler

 

Toplum öğrenmeyi bilen toplum olacak

Ezberci değil

 

Anlayan

Beceri kazanan

Sezi gücü elde eden

Ve bilgiyi transfer eden olacak yani

Bu konu bugün çok yetersiz canlarım

 

Ve çok önemli bir konu daha canlarım

Toplum ömür boyu öğrenmeyi sürdürecek

Bunun yolu da okumadır

İnsanlar ömür boyu okuyarak öğrenirler

 

İnsanlarımız

Okuyacaklar anlayacaklar anlamlandıracaklar yaşayacaklar

 

İşte bu çağdaş insan tanımıdır canlarım

Çağdaş insanlar

Okumayı sürdürecek yeni bilgiler öğrenecek

Bunu yaşamlarına katacak

Yarınları daha güzel kılacaklar

Asla düne bağlı kalıp eskiyi yaşamayacaklar

 

İnsanlığın yaratılışında bu değer yer bulmuştur epeyce

Tanrı insana

Güzel düşün

Güzel söyle

Güzel davran buyurmuştur

İnsanlığı bugünlere taşıyan bu buyruktur işte

 

Ben bunu benimsiyorum

Ve öğretmen olarak öğütlüyorum

Öğrencilerimin büyük çoğunluğunda ve çocuklarımda

Okuma alışkanlığını görüyorum ve seviniyorum

Herkesin de böyle olmasını istiyorum

Onun için bu konuya değinip duruyorum

 

Yüzünüz hep güleç olsun canlarım

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..