Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '11

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Çalışan kadınlara kolay alışveriş tüyoları

Çalışan kadınlara kolay alışveriş tüyoları
 

Bir Tutkudur Alışveriş


İnsanlık için küçük, benim için ise reklamdaki çocuğun dediği gibi, “Büyüüük-büyük-büyük” bir keşif “internetten alışveriş yapmak”.

Tabii ki ben de uzun zamandır farkındayım bu online alışveriş sitelerinin. Hatta eşimin bile alışveriş yapmışlığı var. Ama kişisel olarak ben, nedense uzak durmayı tercih etmiştim.

Sebep mi? Sebep tabii ki alışverişi sevmemem değil. Benim tek derdim genel olarak alışverişi fiziksel bir etkinliğe, hatta ufak çaplı bir şölene dönüştürmekten hoşlanmam. Yani satın alacağım şeye dokunmak istemem. Kitap alışverişi gibi mesela. Kitapçıya gidip sayfaları çevirmeden, o yeni basılmış kitapların kokusunu almadan alışverişini yapamayanlardanım ben de. Ama düşündüm de, son zamanlarda kitapları her fırsat bulduğumda gezdiğim kitapçıda karıştırıp seçtikten sonra siparişlerini yaklaşık %25 indirimle internetten verdiğime göre, aynısını diğer alışverişlerim için de yapabilirim.

Tabii her kadın için olduğu gibi, benim için de kıyafet, ayakkabı, aksesuar alışverişi çok özel. Neden özel diye düşünenleriniz olursa diye hemen açıklıyorum: “Alışveriş = Kokoş Günü” dür benim lugatımda. Kokoş günü ise, adı üstünde “kokoş” bayanları taklitten ibarettir. Şöyle ki:

Kokoş Günü ilan edilen gün, özel bir gündür. Birlikte alışveriş yapmaktan keyif alınan arkadaşlardan bir ya da birkaçı aranarak bize katılmak üzere davet edilir. Herkesin uygun olduğu bir saatte, en müsait noktada - muhtemelen bir alışveriş merkezinde ya da çoğunlukla kadınlara yönelik mağazaların çokça olduğu bir caddede -  buluşmak üzere sözleşilir. Kokoş günü, o dükkan senin bu dükkan benim dolaşılarak bir güzel alışveriş yapılır. Hele ki hatunlardan birinin canı sıkkınsa, işyerinde bir problemi, eşiyle/sevgilisiyle bir derdi varsa bu etkinlik bir terapiye dönüşür, ki bu durumda gereksiz birkaç(!) eşyanın da satın alınmasına sıkça rastlanıldığı olmuştur. Ne de olsa alışveriş kadınlar için sadece dolabındaki eksikleri gidermek değil, aynı zamanda ruhundaki yaraları iyileştirmek için de yapılır. Yani bir nevî psikolojik terapi yerine geçecek bulunmaz bir nimet olduğunu söylemek yanlış olmaz. Bu etkinliğin en güzel tarafı ise satın alınabilme ihtimali olanları tek tek üzerimizde denemek ve yanımızdakilerin fikirlerini almaktır. Herkesin onayı alınmadan hemen hiçbir şey satın alınmaz. Gerçi zaten etrafınızdakiler de genelde siz her kabinden çıktığınızda “Ayyy, harika olmuşsun!” “Bu sana çok yakıştı! Kilo mu verdin sen?” “Kesin almalısın; senin için özel dikilmiş sanki!” gibi ruhunuzu okşayacak sözlerle neredeyse her üstünüzde denediğinizi almanızı sağlarlar. Şahsen benim, zaman zaman arkadaşlarım acaba alışveriş yaptığımız dükkandan komisyon mu alıyor diye düşündüğüm bile olmuştur. Ama zaten kendini iyi hissettirmeyecekse alışveriş neye yarar ki!

Bir kokoş gününün en önemli özelliği ise, kokoş hatunların genelde yaptığı gibi, o günü ellerimizde birçok mağazanın poşetiyle bir cafeye oturup kahve+tatlı ile sonlandırmaktır. Günün değerlendirmesi yapılmadan, görüşmeyeli birbirimize bahsedemediğimiz dedikodulardan bahsedilmeden ve kahve içip tatlı yemeden bitirilen bir kokoş günü düşünülemez bile.

İşte, bu seromoniyi yapmak benim için bir şeyler satın almaktan bile önemlidir. Ama son zamanlardaki yoğun iş temposu arasında bazen sadece öğle yemeklerine sıkıştırılmış, aceleye getirilmiş alışverişler yapmak pek de aynı zevki vermemeye başlamıştı işin açıkçası. Ben de “sıkıştırılmış alışverişten” pek hazetmeyen biri olarak bunu nasıl daha zevkli bir hale getirebileceğimi düşündüm.

Sonunda kitaplarım için uyguladığım alışveriş taktiğini her tür alışverişim için uygulamaya karar verdim. Ne mi yaptım? Geniş zamanlarda vitrin alışverişi yaparak ilgili mağazaları gezmeye ve alacaklarıma karar vermeye başladım. Sonra da internetten, çok daha uygun fiyata yakalayabileceğim alışveriş sitelerine üye oldum!

Siz de biliyorsunuzdur sitelerin her birinin birbirinden güzel firmalarla çalıştığını... Açıkçası, fiziksel olarak sanal alemdeki kadar çok çeşidi o dükkan senin bu dükkan benim dolaşarak bulabilmemin zor olduğunu bile düşünüyorum artık. Ayrıca bu internet sitelerinde gerek yapılan indirimler gerekse de çok çeşitli bankalarla çalışma imkanları, farklı taksitlendirme avantajlarıyla birleştiğinde uygun alım için harika fırsatlar yakalamak işten bile değil.

Dolayısıyla sizlerin de işine yarayabilir, çok daha uygun fiyata birbirinden güzel alışverişler yapabilirsiniz diye bulduğum en iyi alışveriş sitelerinin linklerini aşağıda sizlerle paylaşmak istedim. Bunlar gibi birkaç site daha var ama bunlara üye olmadan karar vermeyin derim ben yine de.

http://tr.rdrtr.com/aff_c?offer_id=367&aff_id=2244

http://tr.rdrtr.com/aff_c?offer_id=306&aff_id=2244

http://tr.rdrtr.com/aff_c?offer_id=349&aff_id=2244

Seçim tabii ki sizin :o)

İyi alışverişler!

http://umutsuziskadini.com/

 

 

 
Toplam blog
: 83
: 1446
Kayıt tarihi
: 03.10.11
 
 

Uzun yıllar plazalarda dirsek çürütmüş, son yıllarda refahı evden çalışmakta bulmuş ikiz kız anne..