Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '14

 
Kategori
Deneme
 

Çankırı'da Kanayan Said Yürek

Çankırı'da Kanayan Said Yürek
 

Şeyh Said.


(Gerçek Olmuş Bir Hikayedir)

İhtiyar adam Çankırı'da ki Mimar Sinan'ın yaptırdığı camide namazını kılıp dışarı çıktı. Ağır adımlarla içine girmediği kahvehanenin dışındaki sandalyelerden birine oturdu. Gözleri diğer masada oturan yüzü Elazığ'lı zaza'ya benzeyen genç askere takıldı. Birden sandalyesinden kalktı ve sivil giyimli askerin yanına oturdu. 

- Selam Aleykum

- Aleykum selam dede.

- Elazığlı'mısın?

-(Gülümseyerek) Evet. Nerden anladın?

- Eskerdim orda. Yıllarrr önce.

- O zaman bizim oraları iyi bilirsin.

- Sana bir şey anlatacam. Acıklı bir öykü. Ancag önce yüzümüe tüqür evlat. Tüqür ki anlatabileyim. Tuqür ki gendi boğazıma düğümlenen tuqmüğümü yutabileyim.

- Dede ben senin yüzüne nasıl tükürem. Valla tükürmem sen ister de ister deme hikayeni.

Derin bir nefes aldı ihtiyar sonra gözlerini alabildiğince uzaklara dikti. Başladı anlatmaya...

- Yıl 1925. Eskerim o vakıt. Bize doğu'da Kürtlerin ayaklandığını Urusnan kahpe ingilizinen bir olup gavur oldu didiler. Biz de cahalıg inandıg. Emme içimiz kininen dolu. Gomutan saqın acımayın öldürün hepisini didi. Bizde Elaziz'a vardığımızda Şeyh Said dinen adamınan ve onung adamlarıyla savaşacağımızı biliyodug. Onun bulunduğu köylere gettig ve savaş başladı. Önümüze kim çıkarsa öldürüyodug. Gavur olup İngilizinen Urusunan işbirliği yapan Saidin ordusuynan savaştıg. Öldürdüğümüz adamlarından muska, enem(Küçük Kuran), kelime tevhid sancağı çıqıyodu. Bilemediq. Gomutana gettim "Gomutanım adamlardan enem, muska çıkıyı" didim. Gomutan banga "Esker sorma sorgulama sana ne diniyosa onu yap, onlar sizi gandırıyı dedi. Salag gafam anlamadı o zamanlar. Bu adam İngilizenen Urusununa iş birliği yapsaydı 1925 Ocaq ayını niye beklesin ki. Halifeliğin 1924 Kasımında kalmasından sonra ayaqlandı. Ajan olaydı, Kurt milliyetçisi olaydı evvelinen ayaqlanırdı diye düşündüm emmeeee bunları yıllar sooona düşündüm. Şeyh Said gerçeqten Halifeliq için ayaklandığını soona bildim. Biz cahalıg oğlum, belki senin dedeleringden birinide öldürdüysem Allah beni affedsing. Vicdan azabıynan yaşıyom valla. Halımı sana anlatınca içim rahatladı.

Devamı #müslümanillüminati adlı kitabımda bulunmaktadır...

 
Toplam blog
: 722
: 3755
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

A.Ü İktisat Fakültesi mezunuyum, daha önce Kazakistan ve Hollanda'da eğitmenlik ve tercümanlık iş..