Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '09

 
Kategori
Kent Yaşamı
Okunma Sayısı
688
 

Çarşıdan İnebolu Terminali’ne yürürken (2): Eksikler çok

Çarşıdan İnebolu Terminali’ne yürürken (2): Eksikler çok
 

Bu otlar demir parmaklık görevi yapamaz ki... Fotoğraf: Aydın Tiryaki (1-8-2009, İnebolu)


Bugün İnebolu Terminali’ne doğru yürürken düşündüklerimden yazdığım ilk yazıda bu yeni terminalin hata olduğunu belirtmiştim (1). Bir hata yapılmış, o terminal oraya konulmuşsa ve vazgeçilmesi düşünülmüyorsa, yapılması gereken burasının en iyi şekilde hizmet vermesidir. Kullanılmaya başlanmasından buyana bir yıldan çok süre geçmiş olmasına karşın eksiklerin sürdüğü çok açık bir şekilde görünüyor.

ÖNCE OLUMLU YANLARI:

Terminale estetik açıdan baktığımızda söyleyecek bir sözüm yok, oldukça güzel görünüyor.

Yazıhanelerin iki tarafa açılan kapıları çalışanlar açısından rahat bir ortam oluşturmuş.

Otobüslerin yanaştığı peronlar, bir yolcu gözüyle bakınca doğru ve kullanışlı görünüyor.

Taksilerin terminalin içinde beklemeleri yolcular ve taksiler için olumlu bir uygulama. Böylece valizlerimizi uzağa taşımıyoruz.

Unutmadan, bir de terminalin çok güzel bir köpeği var, saç boyasıyla tüyleri kızıla boyanmış. Umarım ciddi bir hayvansever onu o şekilde görmez, görürse tepkisi nasıl olur, bilemem.

VE ELEŞTİRİLER:

Peronların üzerindeki yarısaydam çatı malzemesi çok yanlış bir seçim olmuş. Amacı yalnızca yağmurdan korumak olsa bir sorun olmazdı ama bir işlevi de güneşli günlerde gölge yapmak olan çatının yarısaydam olması hiç uygun değil. İnebolu’nun güneşli günlerinin sayısı çok olmadığını düşünerek yapmış olmalılar ama o günlerin yalnızca birinde bile 15 dakika beklemek eziyet olabiliyor.

Terminale otobüslerin döndüğü Musa Köyü köprüsünden terminale kadar olan yol İnebolu’ya girişte ilk izlenim olarak kötü bir görünüm sergiliyor. Terminalden Köprübaşı’na kadar giden yol ise daha vahim bir durumda… Yolda kaldırım yok, zemin toz toprak içinde, yolun iki tarafına parketmiş kamyonlar düzensiz.

İnebolu Çayı’nın yatağının şimdiye kadar daraltılmaması sayesinde İnebolu’da 1964’deki sel felaketinden sonra önemli maddi kayıplar olmamış. Şu anda çay yatağı doldurularak yaratılan geçici kamyon parkı alanı hem orada parkeden araçlar hem de İnebolu için risk oluşturabilir. Ani bastıran bir selin oradaki araçları sürükleyip köprünün bacaklarının tıkandığını düşünebiliyor musunuz? Ne olur İnebolu’nun hali, böyle bir durumda? Lütfen, çay yatağının ne amaçla olursa olsun tırtıklanmasına göz yummayın. Geniş bir çay yatağının İnebolu’nun sele karşı sigortası olduğunu unutmayalım.

Terminalin çarşıya uzak olduğunu söylüyorum ama bu uzaklığın aynı zamanda yürüme mesafesi olduğunun da farkındayım. Orada İnebolu Terminali varsa, insanların yaya olarak oraya gidecekleri düşünülmelidir. Çayın terminal tarafının yaya yolu olarak kullanılmasını beklemek yayalara haksızlıktır. Kaldırımın olmadığı, her geçen aracın toz kaldırdığı bir yolda yayalar yürüyemez.

Bugün çayın pazaryeri, stadyum tarafındaki yoldan yürüyerek terminale gittik ve aynı yoldan döndük. Yolun iç tarafındaki kaldırımlar araçlar parkettiği için yürümeye uygun değildi. Çay kenarında tüm yol boyunca kaldırım vardı. Arasıra karşımıza çıkan engellerde yoldan geçen arabaları bekledikten sonra yol inip yürüyüşümüzü sürdürdük:
- Bir ağaç kaldırımı kapatmış ama sakın ola o ağaca dokunmayın, başka çare bulun.
- Tam kaldırım genişliğindeki bir pazarcı arabası kaldırımı tamamen kullanılmaz yapmıştı. Bir saat sonra dönerken de aynı yerdeydi.

Çay boyunca kaldırım vardı ama bu kaldırımın yaya kaldırımı olarak adlandırılmasına engel bir durum vardı: Güvenli değildi. Kimi yerlerde otlar büyümüştü ama bu otlar demir parmaklık görevi yapamazdı.

Çayın duvarı üzerine hiç aralıksız demir parmaklıklar yapılması gerekiyor. Şu anda İnebolu Belediyesi’nin öncelikli işinin, bu demir parmaklıkların hemen yapılması olmalıdır. Deniz kıyısından terminale kadar demir parmaklığın olmadığı tek metre yer kalmamalıdır.

Yürüdüğümüz yol boyunca kimi yerlerde duvarın bir karışlık yükseltileri olsa da kimi yerler de hiçbir önlem bulunmuyordu. Terminale yürürken bir yolcunun başına gelebilecek bir kaza vicdanlarda derin izler bırakabilir.

Terminale doğru tekerlekli valizini kaldırımda çekemediği için hiçbir yolcunun yola inmek zorunda kalmayacağı şekilde kaldırımlar yeniden düzenlenmelidir.

Sonuç olarak İnebolu Terminali ya eski yerine taşınmalıdır ya da bu terminalin çoğu altyapı sorunu olan eksikleri bir an önce tamamlanmalıdır.

(1) Çarşıdan İnebolu Terminali’ne yürürken (1): Yeni terminal hataydı (2-8-2009): http://blog.milliyet.com.tr/blog.aspx?BlogNo=194716

İnebolu, 2 Ağustos 2009

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1735
Toplam yorum
: 2342
Toplam mesaj
: 230
Ort. okunma sayısı
: 2382
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster